Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Idéer kring A/B-tester
- Detta ämne har 12 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av NellyPeter.
-
FörfattareInlägg
-
20 oktober, 2013 kl. 09:58 #169171Richie72Deltagare
När ni testar med annat kunderbjudande och sänker frakten, höjer ni priserna på varorna då? Eller hur kompenserar ni intäktsbortfallet från sänkt frakt (om ni nu kompenserar det över huvud taget)?
21 oktober, 2013 kl. 10:24 #169195danielanderssonDeltagare@Kodmyran 70761 wrote:
jag är nog inne på Dans linje att hellre A/B testa själva kunderbjudandet, som jag tror ger mer effekt än det grafiska. I alla fall har mina små tester i swecat visat det, exvis sänkt frakt ger betydligt bättre effekt än flytta kategorier och till och med än att göra en redesign som jag gjorde. Den redesignen var nog det minst lönsamma jag någonsin gjort. har inte sett ngn effekt av den whatsoever.
Kunderbjudandet är svårare att testa, i alla fall med nuvarande butikslösning.
Vi har genomfört 4 tester, ett pågår. Av dess 5 så har 1 ökat, 1 minskat, 2 inte gjort någon skillnad på konverteringen.
Nuvarande testet visar på ganska markant ökning, men har bara körts i 3 dagar än så länge.
Så.. är långt ifrån övertygad om att vår butik är perfekt för den ultimata konverteringen, layout/design-mässigt
21 oktober, 2013 kl. 14:59 #169198NellyPeterDeltagareManga ar inom e-handeln har lart mig en sak, att forsta konvertering ar bland det svaraste som finns. Men den som ar bra pa det – kan skratta hela vagen till manga banker (ursakta att mina prickar saknas….)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.