- Detta ämne har 12 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Croona.
-
FörfattareInlägg
-
13 april, 2010 kl. 17:46 #109886Katrin LundgrenDeltagare
@Skatan 5042 wrote:
OT: Men swecat’s sidhuvud och sidfot stämmer inte med maincontent i Firefox/OS X. Se bifogad dump: http://i41.tinypic.com/dgqf4p.jpg
vi vet, vi kommer inte att åtgärda det då vi inom kort kommer med en ny design.
16 juli, 2010 kl. 11:23 #112704Doris1DeltagareTror många som startar upp en butik via internet tror att allting är så enkelt och att pengar rullar in och att man lever lyckligt i alla sina dagar. Har haft butik via nätet i 4 år och vet att allt kan hända. Har man med konsumenter att göra så känns det ibland som att dom önskar att man ska försvinna och lägga ner. Det verkar som att häxjakten på e-handlare bara ökar och ökar. Alla är bedragare och bara ute för att skinna folk på pengar. Det bloggas och skrivs negativa omdöme så fort en kund blivit vad dom tycker felbehandlad. Ibland känns det som att det spelar faktiskt ingen roll hur mycket du gör för kunden så räcker det aldrig. Fast man svarar på alla mail samma dag och har kundtjänst via telefon så har man ändå dålig service. Tror att man ska vara medveten om att samhället står på konsumentens sida. Men det är klart behöver vi verkligen företag i Sverige som kan växa som kan anställa personal, nej så hög arbetslöshet som vi har så vad spelar några till för roll. Ingen som tänker så långt när dom sitter och skriver ner olika webbutiker och verkar ta för givet att det som hänt dom händer alla. Så grattis till alla dom som bara har nöjda kunder som aldrig har något strul med något.
16 juli, 2010 kl. 12:58 #112706CroonaDeltagare@Doris1 8258 wrote:
Tror många som startar upp en butik via internet tror att allting är så enkelt och att pengar rullar in och att man lever lyckligt i alla sina dagar. Har haft butik via nätet i 4 år och vet att allt kan hända. Har man med konsumenter att göra så känns det ibland som att dom önskar att man ska försvinna och lägga ner. Det verkar som att häxjakten på e-handlare bara ökar och ökar. Alla är bedragare och bara ute för att skinna folk på pengar. Det bloggas och skrivs negativa omdöme så fort en kund blivit vad dom tycker felbehandlad. Ibland känns det som att det spelar faktiskt ingen roll hur mycket du gör för kunden så räcker det aldrig. Fast man svarar på alla mail samma dag och har kundtjänst via telefon så har man ändå dålig service. Tror att man ska vara medveten om att samhället står på konsumentens sida. Men det är klart behöver vi verkligen företag i Sverige som kan växa som kan anställa personal, nej så hög arbetslöshet som vi har så vad spelar några till för roll. Ingen som tänker så långt när dom sitter och skriver ner olika webbutiker och verkar ta för givet att det som hänt dom händer alla. Så grattis till alla dom som bara har nöjda kunder som aldrig har något strul med något.
Min erfarenhet säger att det är de kunder som klagar för ingenting m.m. som man oftast kommer ihåg, även om man har 100 kunder emellan som troligtvis är nöjda, då de inte hör av sig.
För att lyckas så måste man kunna skaka av sig irriterande kunder, det vill säga inte lägga någon energi på det och gå vidare. MEN det som är viktigt är att försöka förstå vad det är kunden klagar på, finns det någon relevans i det? Går det att åtgärda? Om svaret är nej på båda frågorna, gå vidare till gå. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.