Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › I vilken mån kan leverantörer byta ut varor?
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
16 december, 2010 kl. 21:57 #95315marianenitaDeltagare
Ja, hur mycket tycker ni att det är okej att en leverantör byter ut en vara mot en annan (ifall den man beställde är slut)? Är det okej att ersätta en färg eller ett mönster med en annan, t ex? Personligen tycker jag att leverantören alltid ska höra med mig först, ifall jag vill ha en annan vara eller ifall den ska restnoteras och om jag inte får någon fråga så tar jag för givet att varan restnoteras. Jag blir lite irriterad när jag får varor med helt andra motiv än de jag beställde och får hålla på och krångla med att skicka tillbaka. Hur är era leverantörer och hur resonerar ni?
17 december, 2010 kl. 00:53 #117311ParvelitoDeltagareDet är inte alls OK tycker jag. Ett bra tips är att man försöker träffa sina leverantörer öga mot öga och gå igenom hur man tycker att det skall fungera. En bra leverantör säger ifrån om det man önskar ligger en bit ovanför deras nivå, och då brukar det vara läge att lyssna på vad de kan erbjuda istället. Det gäller svenska likaväl som utländska leverantörer.
Ett vanligt problem är att man är så liten som kund i deras ögon att de lika gärna kan förlora dig som kund.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.