Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Hyrlösning kontra eget
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av obbe.
-
FörfattareInlägg
-
18 november, 2010 kl. 07:26 #95200obbeDeltagare
Hej,
Sitter i banorna att kolla på hyrlösningar istället för eget.
Efter strul med vår kodare och vi står utan butik.Texttalk och prestaworks näms i många trådar.
Blev tipsat talex som är helt nytt för mig som bygger på ocs. Nån som har erfarenhet från dom eller tips.När det gäller eget har jag kollat på wp.ecommerce.
Kraven är svårt att säga. Som ny vet man inte allt än.
Allt tips och råd tages tacksamt emot.18 november, 2010 kl. 07:34 #116386Katrin LundgrenDeltagareNär du väljer e-handelsbutikslösning finns det flera olika sorter att välja mellan.Det finns open sourcevarianter, hyrvarianter och köp varianter.
Open source passar dig som gillar att pilla själv, som vet exakt vad du vill ha och som har gott om tid. De kostar inget förutom just tiden du lägger ner. En del av dessa säljs även som hyrvarianter av vissa företag.
Hyrlösningar är bra för dig som vill komma igång fort och ha support från en erfaren e-handelsleverantör, och för dig som inte har speciella behov. I dag finns många hyrlösningar som går att förändra ordentligt också, men dessa brukar då ha en prislapp från 900 kr/månad och uppåt.
Köp varianter passar dig som vill äga din butik själv för att känna dig säker, och dig som vill kunna anpassa allt efter din egen verksamhet. Dessa finns i flera prisklasser.
När du ska välja butikslösning bör du göra följande:
1) Sätt dig ner fundera och vilka behov du har nu och vilka du tror du får i framtiden.
2) Fundera över vad det får kosta, och vad du är beredd att prioritera bort och inte om kostnaderna visar sig bli för höga.
3) Därefter kikar man på lösningar, provar demobutiker, och kontaktar andra e-handlare som kör den lösningen för att få lite referenser om hur det fungerar för dem.
__________________18 november, 2010 kl. 07:40 #116387obbeDeltagareHej Karin,
tackar för bra svar.
Tanken var hela tiden vi skulle varit igång efter sommaren men av olika anledningar har det ej blivit så. Men vi har redan varor hemma som bara ligger och samlar damm.
Tid kostar pengar. För mig att en hyrlösning och modda om sparar mig tid som jag kan fokusera på annat.Skulle vilja säga att kunskapen har jag men tiden däremot.
Har ju sett vissa saker vi vill ha. Men skall man ha allt från början kostar det mycket visst en investering.
Sen kan det vara bara att komma igång och växa, ett alternativ.
sen vill jag lägga det ihop med befintlig sida.Skall kolla in din lösning också.
tack för bra svar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.