Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Hur viktigt är direktbetalning?
- Detta ämne har 15 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av eFinance.
-
FörfattareInlägg
-
4 januari, 2014 kl. 09:53 #171596Runns.seDeltagare
Förskott via bankgiro är krångligt både för kund och för säljare så vi har valt att plocka bort det och vi vet att vi missar några kunder på det men i slutändan så tjänar vi på det i form av mindre krångel. Det är tex alltid många som lägger order och struntar i att betala eller sätter in på fel konto.
Vi kör KCO och det är många som väljer att direktbetala, ca 25-30%
4 januari, 2014 kl. 11:29 #171597eFinanceDeltagareHej,
Det skiljer som sagt väldigt mycket från bransch till bransch hur vanligt direktbetalningar är men tycker att det är ett alternativ man borde ha i kassan. Erbjuder man faktura, delbetalning, kort och direktbetalning känns det heltäckande. Kan rekommenderas att även erbjuda PayPal, speciellt om man har utländska kunder. Man kan antingen välja en helhetsleverantör och erbjuda alla betalsätt via samma företag eller köra med olika leverantörer. Man kan tex köra endast direktbetalningar via ett företag och faktura, delbetalning och kort via någon annan men man ska tänka på att det innebär mer administration ju fler leverantörer man har. Kanske inte är värt de något lägre priserna som man kanske kan få genom att välja olika leverantörer…
Kör hårt och lycka till med nya webbutiken!Med vänliga hälsningar,
Johan Lindberg, VD
eFinance Nordic AB – Billmate
http://www.billmate.se4 januari, 2014 kl. 11:41 #171599JoloDeltagareDet lutar åt att endast köra faktura, delbetalning och kort.
Att kunder sätter in pengar fel, för sent eller inte alls (via bankgiro eller bankkonto) blir ett problem då jag kör dropshipping och gärna vill aktivera en order så snart som möjligt, så leveranstiden inte blir för lång.Frågan är dock om jag kommer förlora kunder på att inte ha direktbetalning :confused:
Produkterna är ganska dyra och inget någon beställer utan ett väl genomtänkt beslut, så jag skulle i och för sig inte tro att avsaknad av direktbetalning skulle vara det som får någon att backa om det väl bestämts sig.Johan: Hade gärna valt Billmate, har varit i kontakt med er tidigare men det fungerade inte med Textalk, har något ändrats här, kommer ni inleda något samarbeta med Textalk, hur ser det ut framåt?
4 januari, 2014 kl. 12:16 #171603eFinanceDeltagare@Jolo 73619 wrote:
Det lutar åt att endast köra faktura, delbetalning och kort.
Att kunder sätter in pengar fel, för sent eller inte alls (via bankgiro eller bankkonto) blir ett problem då jag kör dropshipping och gärna vill aktivera en order så snart som möjligt, så leveranstiden inte blir för lång.Frågan är dock om jag kommer förlora kunder på att inte ha direktbetalning :confused:
Produkterna är ganska dyra och inget någon beställer utan ett väl genomtänkt beslut, så jag skulle i och för sig inte tro att avsaknad av direktbetalning skulle vara det som får någon att backa om det väl bestämts sig.Johan: Hade gärna valt Billmate, har varit i kontakt med er tidigare men det fungerade inte med Textalk, har något ändrats här, kommer ni inleda något samarbeta med Textalk, hur ser det ut framåt?
Det låter vettigt Jolo. Tror inte att du tappar kunder för att du inte har direktbetalningar men svårt att veta utan att gjort tester. Ett förslag är annars att göra en kundundersökning och helt enkelt fråga kunderna om vilka betalsätt de föredrar, om de saknar något betalsätt osv. Alltid nyttigt. Vad heter er butik och vad säljer ni? Är den igång?
Vi får många förfrågningar från Textalk-kunder om att koppla på Billmate som betallösning men har tyvärr ingen integration mot plattformen idag. Vi jobbar på det och hoppas att få till något. Får förfrågningar om integrationer från nya partners varje vecka och jobbar så hårt vi kan för att hinna med alla, är dock kundförfrågningarna som får styra prioritetsordningen.
Med vänliga hälsningar,
Johan Lindberg, VD
eFinance Nordic AB – Billmate
http://www.billmate.se4 januari, 2014 kl. 12:51 #171605JoloDeltagareOk låter bra, finns det någon överskådlig tidsram när det skulle kunna finnas ett samarbete med Textalk?
Hur ser det ut med Talex, har ni något samarbete med dem idag eller inom närmaste framtid?17 januari, 2014 kl. 00:02 #172026eFinanceDeltagare@Jolo 73625 wrote:
Ok låter bra, finns det någon överskådlig tidsram när det skulle kunna finnas ett samarbete med Textalk?
Hur ser det ut med Talex, har ni något samarbete med dem idag eller inom närmaste framtid?Har skickat ett privat meddelande med svar på ovanstående då jag anser att vi kom lite off-topic. Är det fler som undrar går det bra att maila mig på johan@efinance.se.
Med vänliga hälsningar,
Johan Lindberg, VD
eFinance Nordic AB – Billmate
Billmate | Heltäckande betallösning för e-handel -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.