Startsida › Forum › E-handelsforumet › Köp & Sälj › Hur värdera sökord på Googles organiska 1:a sida?
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 1 månad sedan av B2C-B2B.
-
FörfattareInlägg
-
4 oktober, 2019 kl. 12:27 #105158PBMBR1939Deltagare
En äldre e-butik har 500 sökord på Googles första sida och 2000 på Googles 2:a sida. Sökordens resultat 30 000 till 4 000 000. e-butiken är ca 20 år gammal och först på Google Sverige omkr år 2003. Antag butiken är tom (sport/fritid), inga varor men topputrustad med alla e-handels funktioner.
Jämförelse: likt en butik på Broadway istf Halem eller Bronx. Finns det mått och regler om hur e-butiker ungefärligt kan värderas utifrån ovan parametrar. Numera får domäner och underdomäner dessutom namnändras med bibehållen kraft hos sökmotorerna. Omsättning 30 milj.11 oktober, 2019 kl. 15:04 #186647B2C-B2BDeltagareÄr det en butik som är igång?
I så fall, tar du bort produkterna så försvinner rankingen.Fortfarande finns det sannolikt en stor mängd inlänkar som ger besökare och gamla kunder som återvänder och vill köpa av det sortiment de köpt tidigare.
Domänens ålder har ett värde i sig, olika för olika köpare.
Vad är: Sökordens resultat 30 000 till 4 000 000.
Hur långt ner i sökmotorerna de finns?
Eller hur många besökare på en viss tid?
Eller hur många kronor butiken omsätter?Har butiken en mängd sidan 1 rankingar i Google?
Om butiken omsätter 30 miljoner har den ett stort värde, miljoner, för den som säljer samma sortiment.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.