Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Hur stor del är egentligen fakturaförsäljning?
- Detta ämne har 20 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av PeterH.
-
FörfattareInlägg
-
11 mars, 2011 kl. 15:14 #120295danielanderssonDeltagare
Det hela ska väl eg också sättas i relation till ordervärde (och kanske fraktkostnad).
Om ordervärdet är på över X (500? 800? 1000? kr) så skiter man i om det kostar 10-30 kr för en faktura, eftersom det är smidigt.
Men om man handlar för mindre, då känns helt plötsligt den där extraavgiften som en relativt stor del, vilket gör att de väljer kort/bank.
13 mars, 2011 kl. 10:39 #120337SekeDeltagareVi har för de senaste 8 månaderna (2010-07–2011-02):
Klarna faktura 37%
DIBS kort 39%
DIBS direktbank 15%
PayPal 7%(Resten är lite speciallösningar där betalningen inte sker automatiskt. Vi har fakturering i egen regi till vissa företagskunder, och kontokortbetalning vid avhämtning på vårt lager.)
22 mars, 2011 kl. 08:41 #120788Thomas THLDeltagare@lunarmys 16797 wrote:
Det hela ska väl eg också sättas i relation till ordervärde (och kanske fraktkostnad).
Om ordervärdet är på över X (500? 800? 1000? kr) så skiter man i om det kostar 10-30 kr för en faktura, eftersom det är smidigt.
Men om man handlar för mindre, då känns helt plötsligt den där extraavgiften som en relativt stor del, vilket gör att de väljer kort/bank.
Jag kan inte säga att ordervärdet är det avgörande för kunden, inte i mitt fall iallafall.
Har kunder som köper t ex en skidhållare för 160 kr + frakt 99 kr + faktura 29 kr.
Händer nästan dagligen faktiskt, jag blir lika förvånad varje gång.Att inte erbjuda faktura i sin butik är ett STORT misstag, missar massor med beställningar.
23 mars, 2011 kl. 00:22 #120856evomediaDeltagare39% fakturaköp har jag.
29 mars, 2011 kl. 18:00 #113550TianDeltagareFörsvinnande få frågar efter fakturabetalningar hos oss.
Men det var en väldigt intressant fråga.Som säkert fler med mig, undrar man ju om man skulle vinna på att erbjuda faktura / kortbetalningar etc.
Men det är en djungel, tycker jag. Att jämföra vilka som erbjuder det bästa för just mig…I mitt stilla sinne tänker jag, att det funkar ju faktiskt utan, så det kanske inte ens är ett ”problem” / något som saknas…
3 april, 2011 kl. 21:59 #121312laserDeltagareVarför använder ni Klarna?, dyrt o dyrt och man får vänta 14 dagar. SVEA Webpay kostar ju nästan inget och man får pengarna dagen efter, klarna kostar ju 2500-4000kr beroende på avtal och man får pengarna efter 14 dagar
3 april, 2011 kl. 23:08 #121320bloggusDeltagare@laser 17946 wrote:
Varför använder ni Klarna?, dyrt o dyrt och man får vänta 14 dagar. SVEA Webpay kostar ju nästan inget och man får pengarna dagen efter, klarna kostar ju 2500-4000kr beroende på avtal och man får pengarna efter 14 dagar
Många har testat och inset att KLARNA är ett bättre varumärke så att säga. Har ett bättre namn i branschen och bland kunderna.
4 april, 2011 kl. 07:14 #121332NicklasDeltagare@laser 17946 wrote:
Varför använder ni Klarna?, dyrt o dyrt och man får vänta 14 dagar. SVEA Webpay kostar ju nästan inget och man får pengarna dagen efter, klarna kostar ju 2500-4000kr beroende på avtal och man får pengarna efter 14 dagar
Har du lite volym så är det inte svårt att få bort de fasta kostnaderna och få ner transaktionskostnaderna på Klarna faktura.
4 april, 2011 kl. 10:58 #121341laserDeltagare@bloggus 17955 wrote:
Många har testat och inset att KLARNA är ett bättre varumärke så att säga. Har ett bättre namn i branschen och bland kunderna.
Frågan är ju hur viktigt är likvidamedel för ett företag då ska ligga ute med pengar i 14 dagar hos klarna. Många skriver i sin kundkorg faktura 14dagar, om det är ett problem med varumärket kan man ju ha ”14 dagar faktura” i sin kundkorg
4 april, 2011 kl. 11:01 #121342 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.