Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hur snabbt svarar ni på kundernas mejl?
- Detta ämne har 15 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
8 mars, 2012 kl. 18:09 #138630DaggpunktenDeltagare
inom 2-4 timmar för första respons till kund så de får bekräftelse om att vi sett dera sfråga, sen kan det bero ifall vi i vår tur behöver kontakta någon av våra leverantörer.
Värsta fallet tog nästan en vecka pga leverantören var seg med sitt svar det är inte kul11 mars, 2012 kl. 19:24 #138848Mikkel79Deltagare@RZW 37051 wrote:
Kayako ser väldigt intressant ut. Är det någon som använder den?
Vurderte lenge å ta i bruk Kayako vi også, men så kommer jeg over Desk.com (tidligere Assistly) som jeg syntes virket enda bedre.
Geniale ”makroer” som enkelt setter inn typiske ”autosvar” blant annet, sparer mye tid på saker der man ofte skriver det samme (returer, bytting, reklamation etc)15 mars, 2012 kl. 22:06 #139464GustavDeltagareFolk blir nog mer besvärade/otåliga av tystnad än av bristen på svar. Hade jag varit du Jimmy, så hade jag gjort som Katrin. Ett snabbt ”Ville bara bekräfta att vi mottagit ditt mail. Jag återkommer så snart jag har svaret” gör att folk får lite mer tålamod. Men det är så klart väldigt viktigt att man sedan inte glömmer bort att återkomma.
Om man inte vill riskera att låta okunnig, så kan man ju formulera det på lite olika sätt.
16 mars, 2012 kl. 10:40 #139512Jimmy OstromDeltagareJag håller med dig helt!
Vi kör automatsvar där vi skriver bla bla bla bla så dom känner att vi har koll på deras mejl.
Sen måste man efter dessa mejlen svara inom några timmar, så jag håller med dig helt.
Vi (host jag) jobbar hårt med mejlen nu, lägger ca 4 timmar på mejlsupport om dagarna i snittar ca 20 timmar på detta i veckan:o
@Gustav 38129 wrote:
Folk blir nog mer besvärade/otåliga av tystnad än av bristen på svar. Hade jag varit du Jimmy, så hade jag gjort som Katrin. Ett snabbt ”Ville bara bekräfta att vi mottagit ditt mail. Jag återkommer så snart jag har svaret” gör att folk får lite mer tålamod. Men det är så klart väldigt viktigt att man sedan inte glömmer bort att återkomma.
Om man inte vill riskera att låta okunnig, så kan man ju formulera det på lite olika sätt.
16 mars, 2012 kl. 11:45 #139527Katrin LundgrenDeltagare@Jimmy Öström 38184 wrote:
Jag håller med dig helt!
Vi kör automatsvar där vi skriver bla bla bla bla så dom känner att vi har koll på deras mejl.
Sen måste man efter dessa mejlen svara inom några timmar, så jag håller med dig helt.
Vi (host jag) jobbar hårt med mejlen nu, lägger ca 4 timmar på mejlsupport om dagarna i snittar ca 20 timmar på detta i veckan:o
Fast där är jag lite kluven, automatmail får alltid mig att känna att ingen läst eller tagit emot mitt mail i alla fall. Jag vill nog ha ett enkelt personligt mail av typen jag har sett frågan och undersöker samt återkommer
16 mars, 2012 kl. 12:41 #139541Jimmy OstromDeltagareJag kan delvis hålla med dig där.
Jag ska fundera vidare på om jag ska ha detta kvar.
@Kodmyran 38199 wrote:
Fast där är jag lite kluven, automatmail får alltid mig att känna att ingen läst eller tagit emot mitt mail i alla fall. Jag vill nog ha ett enkelt personligt mail av typen jag har sett frågan och undersöker samt återkommer
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.