Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Hur ser sera "tacksidor" ut?
- Detta ämne har 22 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Rikard.
-
FörfattareInlägg
-
13 februari, 2012 kl. 07:51 #136381Katrin LundgrenDeltagare
Här hittar ni min
http://media.e-handelstankar.se/2011/04/tack_for_ordersida22.jpg
jag skrev ett blogginlägg om detta för ett tag sedan som ni hittar här vid intresse
http://e-handelstankar.se/bygg-kundrelationer-pa-tack-for-order-sidan13 februari, 2012 kl. 09:22 #136389TianDeltagareJättefina tacksidor ni har!
Bra blogginlägg, Kodmyran! Och bra blogg – den lägger jag till i mina favoriter!(Just nu är jag synnerligen frustrerad då min tycks vara uppbyggd i nåt underligt (?) format som inte går att ändra på mitt vanliga html-sätt. php… Nåja. man skall väl lära sig åtminstone EN sak varje dag?…)
13 februari, 2012 kl. 09:45 #136390JoelDeltagare@Lastbryggan 34732 wrote:
Posten Postpaket har bytt namn till Posten MyPack.
Både korrekt och fel Mats! De ”Postpaket” företag skickar till sina kunder genom Pacsoft Online heter numera MyPack medans de paket som privatpersoner kan skicka till privatpersoner, fortfarande heter Postpaket :rolleyes:
Men ja, det står fel i vår orderbekräftelse. Tack
13 februari, 2012 kl. 11:07 #136406wilmaDeltagare13 februari, 2012 kl. 12:28 #136409LastbrygganDeltagare@Katrin & Wilma, en sak som slår mig är att ni inte har med kundens uppgifter på orderbekräftelsen, vad är anledningen?
Måste väl vara bra att kunden kan se om hon/han knappat in en siffra fel i postnumret exempelvis, eller har skrivit fel e-post.
Nu har ju kunden ingen aning om denne har gjort nåt fel och i värsta fall kommer försändelsen i retur p.g.a. detta fel.13 februari, 2012 kl. 12:41 #136411MagnusDeltagare#Katrin: Finns det någon anledning att visa en kolumn för rabatt när det ej ges.
Risken finns att kunden frågar: – Varför har inte jag fått någon rabatt?13 februari, 2012 kl. 12:53 #136413Katrin LundgrenDeltagare@Lastbryggan 34767 wrote:
@Katrin & Wilma, en sak som slår mig är att ni inte har med kundens uppgifter på orderbekräftelsen, vad är anledningen?
Måste väl vara bra att kunden kan se om hon/han knappat in en siffra fel i postnumret exempelvis, eller har skrivit fel e-post.
Nu har ju kunden ingen aning om denne har gjort nåt fel och i värsta fall kommer försändelsen i retur p.g.a. detta fel.kunden får också en orderbekräftelse via mail och där står dennes uppgifter. Jag kände spontant att jag ville renodla tack för ordersidan och lägga krutet på att bygga kundrelation där, leda kunden till facebook, nyhetsbrev eller vad man nu vill ( jag har valt facebooksida), orderbekräftelsen är den som kunden använder för att kolla sin order är min tanke
13 februari, 2012 kl. 12:56 #136414Katrin LundgrenDeltagare@Magnus 34769 wrote:
#Katrin: Finns det någon anledning att visa en kolumn för rabatt när det ej ges.
Risken finns att kunden frågar: – Varför har inte jag fått någon rabatt?Det är bara standardutseendet från vår kassa jag använt. har aldrig reflekterat över att kunderna ska undr varför de ej får rabatter ( har hittils inte varit någon som hört av sig om det, däremot har de hört av sig och vill ha rabattkod när vi visar ett rabattkodsfält i kassan), och det är väldigt bra i de fall de får rabatter.
13 februari, 2012 kl. 13:02 #136415MagnusDeltagareJag har haft enstaka ilskna kunder som frågar varför de inte har fått rabatt när de ser rabattkodsfältet i kassan. – De har utgått ifrån att alla andra får rabatt.
Därav är min tanke att det kan misstolkas av kunden när de ej får rabatt.
Det kanske är dumt att påminna om något man inte har gett i tackbrevet.13 februari, 2012 kl. 13:12 #136417GregerADeltagareMan behöver ju inte kalla det ”rabattkod” – man kan kalla det t.ex ”värdekupong” och lite mer ge intrycket att det används för tillgodohavanden och presentkort.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.