Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Hur mycket lägger ni på Adword?
- Detta ämne har 22 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Rikard.
-
FörfattareInlägg
-
30 april, 2012 kl. 13:28 #144122Jimmy OstromDeltagare
Jag håller med, klart man ska fila på annonserna hela tiden så man får så mycket ut av sina surt satsade pengar.
Men jag ser det inte som negativt att gå plus minus noll ett tag när det gäller marknadsföring (arvetstid osv. är självklart medräknat då).
@Per Nilsson 43094 wrote:
Både ja och nej.
För mig är det ration vinst/kostnad som jag kollar på gällande AdWords (och Prisjakt).
Är vinsten väldigt liten så måste jag ändra strategi och fila upp annonserna och inställningarna i AW.
Nu ligger jag tack och lov väldigt bra till i ratio hos både AW och Prisjakt.
Lite siffror för sifferfolket:
Intäkt (i år) via AW: 10 % av min totala intäkt.
3 maj, 2012 kl. 11:01 #144347kontorsmagasinetDeltagareOm man går +/- noll med alla kostnader inräknade så är det bara att köra tycker jag.
Du får nya kunder som iaf till viss del gör nya köp och du får ökade volymer vilket gör att du på sikt kan förhandla med dina leverantörer. På sikt ger detta ökad lönsamhet.3 maj, 2012 kl. 16:41 #144373RikardDeltagareVi backar som sagt på våra adwordsannonser om vi bara räknar till just det köpet som genereras via nya adwordsbesökare. Vad är alternativen menar ni? Tidningsannonser?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.