Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Hur mycket betalar ni för e-postfaktura?
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år sedan av Johan W.
-
FörfattareInlägg
-
24 oktober, 2014 kl. 17:24 #102187nobynatorDeltagare
Det är dags och byta ut faktura via brevpost mot mailfaktura. Trodde det var gratis att ha mailfaktura men tydligen kostar det snarlikt vad brevfaktura gör.
Fick ett pris på 12kr ex. moms för mailfaktura som jag tycker är relativt dyrt.
Hur mycket betalar ni?
24 oktober, 2014 kl. 17:51 #176630AugustErikssonDeltagareTar de både bedrägeri och kreditrisken? Om inte skulle jag inte betala en krona.
25 oktober, 2014 kl. 10:25 #176638nobynatorDeltagare@AugustEriksson 79751 wrote:
Tar de både bedrägeri och kreditrisken? Om inte skulle jag inte betala en krona.
Nej de tar varken det ena eller det andra.
Ingen som vill dela med sig eller ge lite input?
25 oktober, 2014 kl. 11:55 #176641BjornDeltagare12 spänn för att skicka ett mail, låter som en bra affär. Allt över 0:- känns orimligt.
25 oktober, 2014 kl. 16:54 #176643Johan WDeltagareDet är ju inte helt kostnadsfritt att skicka e-post som man kan tro.
Infrastrukturen, spårbarhet, leveransbarhet och mycket annat spelar roll.
Men 12 kr st låter dyrt ja.
Vem tar han om påminnelsehantering, inkasso osv? Ingår det i tjänsten, kostar det extra? Om ingenting annat än ”skicka ut faktura” ingår så skulle ett rimligt maxpris vara på typ 1 kr st tycker jag.
Det verkar vara en konstig tjänst du använder om det bara är det som görs. Du kan skicka kostnadsfria fakturor via ditt affärssystem annars.
26 oktober, 2014 kl. 18:40 #176649nobynatorDeltagareDe sköter inkasso också, jag tycker inte priset är rimligt för att endast skicka ett mail, en pappersfaktura kan jag förstå kostat några kronor men inte mailfaktura.
Det var därför jag ville få lite feedback utav andra på detta forum, men alla verkar vara så hemliga…
26 oktober, 2014 kl. 20:08 #176651jonathanbDeltagareSom sagts tidigare; Funktionen att skapa faktura finns i så gott som alla bokföringsprogram/system, varför vill du använda ett externt system och betala dyrt för det?
26 oktober, 2014 kl. 22:47 #176654nobynatorDeltagare@jonathanb 79776 wrote:
Som sagts tidigare; Funktionen att skapa faktura finns i så gott som alla bokföringsprogram/system, varför vill du använda ett externt system och betala dyrt för det?
Hur tänker du nu, personerna som beställer mot faktura, beställer via låt oss säga sveawebpay eller klarna då måste den kunden få en faktura utav dem. Jag kan ju inte generera en egen faktura efter att de köpt via sveawebpay eller klarna heller?
Eller menar du att jag ska köra faktura på egen regi, isåfall är det inte intressant att köra kreditrisken.
Jag skrev fel innan, självklart tar de på sig kreditrisken.
28 oktober, 2014 kl. 00:27 #176676RikardDeltagareDu menar att Svea / Klarna vill debitera för själva utskicket av fakturorna på mail? Det gör de mig veterligen inte. Eller är det totala fakturakostnaden du pratar om inkl risk?
28 oktober, 2014 kl. 08:55 #176677Runns.seDeltagare@Rikard 79805 wrote:
Du menar att Svea / Klarna vill debitera för själva utskicket av fakturorna på mail? Det gör de mig veterligen inte. Eller är det totala fakturakostnaden du pratar om inkl risk?
Om man skickar ut en faktura med post på ”gamla Klarna, inte KCO” så tar de några kronor för det. KCO går inte att kontrollera fakturan på samma sätt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.