Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Hur länge kan man vänta med att fakturera outlöst paket?
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 12 månader sedan av Lilla Ivy.
-
FörfattareInlägg
-
28 november, 2012 kl. 17:58 #99231Lilla IvyDeltagare
Hur länge kan man vänta med att fakturera outlöstavgift?
När det var aktuellt var kunden inte godkänd hos Klarna längre…nu går han att fakturera igen – men det har gått ganska många månader…
Enligt Klarna måste man ta bort första fakturan för att kunna fakturera outlöst paket – då får de ju betalt för sin faktura – men ibland är kunden inte längre godkänd och ersättning uteblir.Naturligtvis var det ett högt belopp på fakturan…
29 november, 2012 kl. 12:52 #156423GregerADeltagareStrikt juridiskt har du 3 år på dig att göra en fordran på en konsument gällande.
29 november, 2012 kl. 13:41 #156430Henrik_GDeltagareVarför inte fakturera direkt när försändelsen kommer i retur? Att låta det gå mer än någon vecka tycker jag inte känns helt snyggt även om du rent juridiskt har rätt att göra så.
29 november, 2012 kl. 18:17 #156455Lilla IvyDeltagareJag mailar normalt kunden och erbjuder den att skicka om paketet mot de fraktkostander vi har för returen och ny sändning.
Svarar inte kunden så fakturerar vi outlöst avgift. Ibland brukar kunden höra av sig efter den fakturan och då fixar vi naturligtvis ny leverans.
Den här gången hörde inte kunden av sig och när vi skulle fakturera outlöst avgift – var kunden inte längre godkänd hos Klarna.Nu kontrollerade jag efter någon månad och då var kunden godkänd igen – därför dröjde det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.