Startsida Forum E-handelsforumet Logistik Hur har Postnord blivit helt laglösa?

Visar 11 inlägg (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #205655
    Stefan.S
    Deltagare

    Flaskhalsen2: Att outsourca till en 3PL hade varit en dröm, förhoppningsvis tillsammans med ett bra fraktavtal från en annan leverantör. Försöker hitta en lösning, utmanande med många smådelar, monteringsmoment och låg marginal som gör det svårt att överlåta.

    Fyra nya paket försvunna (sannolikt stulna) sista dagarna. Vissa ligger kvar på deras terminaler enligt spårningen, men Postnord gör absolut ingenting förutom att hänvisa till den mytomspunna “reklamationsavdelningen”, som inte existerar. ”Nedlagt, ingen ersättning”. Trots att vi inte begärt ersättning eller reklamation utan bara vill ha svar på var alla produkter tar vägen. Det är obeskrivligt frustrerande att driva ett litet företag när ett större företag, som får betalt för att leverera, gång på gång tappar bort eller behåller våra försändelser och sedan hänvisar mottagaren till oss för att svara på frågor om deras tjänster. Den enda uppmaning slutkund får är att be oss starta en reklamation, trots att de är väl medvetna om att detta inte går. Vi försöker förgäves hjälpa slutkund med frågor som är ställda till Postnord om deras leveranser och leveransbesked, till deras kundtjänst.

    Oförståeligt varför de har en kundtjänst när de i stort sett inte löst ett enda av flera hundra ärenden. Alltid hänvisning till denna ….. autobrevlåda som de kallar reklamationsavdelning. Att ersättning inte utgår för skadade produkter är en risk som ingår i tjänsten, men att det ingår att Postnord kan behålla produkterna utan åtgärd känns helt orimligt. Att de också behåller pengar för leveranser som aldrig utförts, än mer orimligt.

    Jag hoppas innerligt att detta vidriga företag granskas grundligt och får ta konsekvenser i framtiden. Det måste finnas juridiska gränser för att medvetet låta andras produkter ligga kvar och gå förlorade på deras terminaler, oavsett om produkterna stjäls med intention eller som i Postnords fall genom passivitet. Framförallt när det börjar handla om större mängder.

    Kommer hålla denna tråden igång för att ge en inblick i hur det är att arbeta med Postnord, så att andra e-handlare och slutkunder kan se hur det går till när ett paket försvinner och varför det ofta är omöjligt för e-handlare att hjälpa slutkunden med leveransfrågor.

Visar 11 inlägg (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.