Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hur hanterar ni support?
Etiketter: ärendehantering, support
- Detta ämne har 27 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
2 september, 2011 kl. 07:53 #96398MortfilesDeltagare
Jag har ganska länge varit lite nyfiken på hur E-handlare hanterar support eftersom jag som kommer från Hosting branschen är mer eller mindre van vid så kallade ticket system för hantering av ärenden och det verkar väldigt få E-handlare använda?
Kör ni med kontaktformulär enbart eller har ni det kopplat till ett ärendehanteringssystem i backend på något sätt?
När ni kommer upp i volymer och får mer kommunikation via supporten skulle det inte vara enklare att ha en samlad historik för varje kontakt, eller känns det lättare med email?
Jag är riktigt nyfiken faktisk!
2 september, 2011 kl. 08:03 #126034Katrin LundgrenDeltagareKAYAKO , men så länge man inte har jättevolymer klarar man sig rätt långt på vanlig e-post
2 september, 2011 kl. 08:08 #126035ParvelitoDeltagareSå länge jag är liten så gör jag det med kundens bästa för ögonen. Vill denne ringa, maila, SMS:a, skriva brev eller använda formulär så är det upp till denne, jag bangar inte för något så länge folk kan tänka sig att ringa på något så när normala kontorstider.
2 september, 2011 kl. 08:36 #126037MortfilesDeltagare@Kodmyran 23245 wrote:
KAYAKO , men så länge man inte har jättevolymer klarar man sig rätt långt på vanlig e-post
Kayako är en favorit, men det finns gratis alternativ som inte går av för hackor heller Frågan är bara hur kunden upplever skillnaden mellan ett ärendehanteringssystem och ett kontaktformulär…
@Parvelito 23246 wrote:
Så länge jag är liten så gör jag det med kundens bästa för ögonen. Vill denne ringa, maila, SMS:a, skriva brev eller använda formulär så är det upp till denne, jag bangar inte för något så länge folk kan tänka sig att ringa på något så när normala kontorstider.
Hur ser det ut i din verksamhet, kommer det in många förfrågningar på mail eller föredrar folk att ringa? Jag kan tänka mig att support inte är lika affärskritiskt eftersom snittordervärdet inte är så högt i ditt fall?
—
Ett ärendehanteringssystem innebär en investering för företaget som har det och det kan upplevas både positivt och negativt för besökaren beroende på kundkrets. Vissa butiker kan räkna med en ökning av besökarens förtroende, dvs känslan att butiken lagt ner tid och pengar på att erbjuda en bra service.
2 september, 2011 kl. 08:41 #126040danielanderssonDeltagare@Mortfiles 23248 wrote:
Kayako är en favorit, men det finns gratis alternativ som inte går av för hackor heller Frågan är bara hur kunden upplever skillnaden mellan ett ärendehanteringssystem och ett kontaktformulär…
Vi har kontaktformulär som skickar in mail till Kayako, så kunden ser inte ärendesystemet förrän vi svarar.
Ingen har klagat än så länge och vi hanterar ärenden SÅ otroligt mycket smidigare och bättre nu, så alla är glada
2 september, 2011 kl. 08:46 #126041Jimmy OstromDeltagareMycket bra fråga Jimi.
Men jag spinner vidare.
Är http://www.kayako.com/ the shit?
Jag såg detta första och som jag trodde sista gången när jag var hos http://www.iphonebutiken.se/ och det verkade helt sjukt bra tyckte jag.
Jag har G-mail idag och det funkar väl okej, men vi får mer och mer mail och jag vet inte vad vi snittar (kanske man kan se i G-mail??????) men skulle tippa ca 30 mail om dagen i snitt.
Så är http://www.kayako.com/ något för mig och min verksamhet?
Nästa fråga, om man har flera olika företag kan detta då känna av detta och skicka olika signaturer osv osv osv?
2 september, 2011 kl. 08:48 #126042danielanderssonDeltagare@Jimmy Öström 23253 wrote:
Är http://www.kayako.com/ the shit?
Jag såg detta första och som jag trodde sista gången när jag var hos http://www.iphonebutiken.se/ och det verkade helt sjukt bra tyckte jag.
Jag har G-mail idag och det funkar väl okej, men vi får mer och mer mail och jag vet inte vad vi snittar (kanske man kan se i G-mail??????) men skulle tippa ca 30 mail om dagen i snitt.
Så är http://www.kayako.com/ något för mig och min verksamhet?
Nästa fråga, om man har flera olika företag kan detta då känna av detta och skicka olika signaturer osv osv osv?
Vi är väldigt nöjda, utan tvekan. Snittar på över 30 mail per dag, vilket aldrig skulle gå att hantera av 6 pers om man använde (g)mail.
Känna av olika företag osv? Tror inte det, vi har en installation/licens per butik.
2 september, 2011 kl. 08:52 #126043fotofyndetDeltagareVi har inte så många supportfrågor men vi får dem främst via e-postforumläret i shopen. Vissa ringer, och då försöker vår ordermottagning (=sambon) svara efter bästa förmåga, annars ringer jag upp kunden.
När det gäller det som Parvelito säger om att ringa under någorlunda normala kontorstider så har jag kommit bit på väg i min sjukdomsbild nu och svarar inte på firmanumret vilken tid på dygnet som helst.
2 september, 2011 kl. 08:54 #126044Jimmy OstromDeltagareOkej.
Men då måste ni in och svara från olika adresser eller kan man ha ” allt i ett”.
@lunarmys 23254 wrote:
Känna av olika företag osv? Tror inte det, vi har en installation/licens per butik.
2 september, 2011 kl. 08:55 #126045Jimmy OstromDeltagareJag svarar inte i telefon om jag inte finns på jobbet, men sitter jag och arbetar till klockan 21,00 svarar jag om det ringer men inte annars.
Funkar inte i längden anser jag annars.
[QUOTE=fotofyndet;23255
När det gäller det som Parvelito säger om att ringa under någorlunda normala kontorstider så har jag kommit bit på väg i min sjukdomsbild nu och svarar inte på firmanumret vilken tid på dygnet som helst.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.