Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Hur hanterar ni returer i WooCommerce? Krävs system/finns system?
- Detta ämne har 4 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 4 månader sedan av TopLady.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2019 kl. 20:38 #105088TopLadyDeltagare
Undrar hur ni WordPress butiker hanterar era returer.
Att göra en full återbetalning är ju ingen match, men hur gör ni en delåterbetalning med ett avdrag för t.ex en returavgift, frakt etc?
Det går att få till fint i Woo med refund > add item > add fee. Detta kan dock inte Klarna KCO läsa in till kundnotan. Märkligt men sant.
Finns det någon Woo butik där ute som gör delåterbetalningar till Klarna KCO eller t.ex. Collector, Bambora eller motsvarande lösning?
En annan fundering blir om det istället finns externa returhanteringssystem som hanterar detta helt eller delvis?
Alla tips, idéer, eller kreativa lösningar i ämnet mottages tacksamt!
Vi kör senaste WP, WC och Klarna KCO ver2. i kassan Cart – Toplady.se
Bästa e-handelshälsningar
Nicklas3 juli, 2019 kl. 10:42 #186435DynacubeDeltagare@TopLady 93847 wrote:
Undrar hur ni WordPress butiker hanterar era returer.
Att göra en full återbetalning är ju ingen match, men hur gör ni en delåterbetalning med ett avdrag för t.ex en returavgift, frakt etc?
Det går att få till fint i Woo med refund > add item > add fee. Detta kan dock inte Klarna KCO läsa in till kundnotan. Märkligt men sant.
Finns det någon Woo butik där ute som gör delåterbetalningar till Klarna KCO eller t.ex. Collector, Bambora eller motsvarande lösning?
En annan fundering blir om det istället finns externa returhanteringssystem som hanterar detta helt eller delvis?
Alla tips, idéer, eller kreativa lösningar i ämnet mottages tacksamt!
Vi kör senaste WP, WC och Klarna KCO ver2. i kassan Cart – Toplady.se
Bästa e-handelshälsningar
NicklasHej,
Detta bör fungera då delåterbetalning ska vara möjligt.
se Hantera ordrar i Klarna direkt fraan WooCommerce – KrokedilMen kanske detta kan vara något:
”Om du vill göra en delåterbetalning så går det bra förutsatt att alla produkter i ordern har samma momssats. Återbetalningen rapporteras då tillbaka till klarna som en så kallad Good will refund. Orsaken till att vi inte kan göra en återbetalning på produktnivå till Klarna beror på att funktionaliteten i WooCommerce beträffande delåterbetalningar ännu är begränsade.”
Hoppas det löser sig annars ta kontakt med Support – Krokedil
3 juli, 2019 kl. 11:20 #186482TopLadyDeltagareHej Dynacube!
Tack för snabbt svar och förslag!
Vi har testat detta och har dialog med Krokedil som försöker få fram en lösning men tyvärr så fungerar inte detta som det är nu. Det är tydligen begränsningar i Woocommerce som ställer till det. T.ex. så har Woo nu låst för ändringar i rutan ”totalbelopp”. Sedan fungerar inte funktionen ”add fee” som annars hade verit mycket logiskt.
Vi har tidigare lurat systemet med minusbelopp med det var en bugg som nu är åtgärdad…
Det som gör oss lite konfunderade är att det tydligen inte finns en enda e-handlare som använder Woo med Klarna alternativt Collector som sköter delåterbetalningar i Woo back-end…
Men någon måste ju vara först!
4 juli, 2019 kl. 12:10 #186484DynacubeDeltagareHmm intressant! Hoppas dem löser detta snart! Jag funderar på om man kan göra någon egen plugin med Class WC_Order_Refund | WooCommerce Code Reference kanske skulle kunna lösa ditt problem med att göra en delåterbetalning. Vet ej vad Klarna-KCO har för hinder dock!
11 juli, 2019 kl. 07:02 #186494TopLadyDeltagareHej Dynacube!
En liten uppdatering
Tydligen försöker Krokedil att ta fram en lösning för delreturer med Klarna och vi fick uppfattningen att bollen ligger hos Klarna. Krokedil är i a f pådrivande i detta. Får bra support från dem, även i semestertider.Workaround
Den enda lösningen som fungerar just nu är denna:
1) gör returen som vanligt
2) ta fram miniräknaren
3) dra av avgiften/frakten från ett belopp på en orderrad manuellt.
4) ha koll på ev. frakt-/avgiftsjustering för ev. fri fraktgräns.
5) återbetala frakten manuellt i orderraden shipping i rutan ”ex moms” och rutan ”moms”.
6) klicka på ”återbetala via Klarna”
7) kontrollera Klarna backend så att allt stämmer då klarnakvittot inte blir specat rätt.Några smidiga lösningar som hade varit nice
1) kunna justera rutan för totalbelopp
2) kunna återbetala frakten med knapp, precis som för produkterna.
3) kunna få knappen ”add fee” att fungera med Klarna
4) kunna lägga till en ny produkt som t.ex. ”avgift” Går i Woo men Klarna kan inte läsa in nya orderrader på befintlig order.En pluggin som löser denna administrativa övning, ja tack!
MVH
Nicklas – toplady.se -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.