Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur hanterar man produkter med utländsk text, när man inte behärskar språket?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #167984
    C.Larsson
    Deltagare

    Jag är inte helt 100 själv men det borde vara att du har olika språk ut till kund men i själva administrationen så är ett fortfarande Svenska.

    #164004
    Stefan72
    Deltagare

    vad har du för plattform idag?

    #164005
    Dan
    Deltagare

    Vi löste det med möjlighet att plocka på separat översatt plocksedel utöver följesedeln när vi gjorde samma sak. Innan vi insåg att det ser dåligt ut för mottagarna (vi ser ej inhemska ut) så körde vi svenska alltid på orderbekräftelse ihop med inhemska språket, men då såg vi inte finska/norska7danska ut så då körde vi på separat plocklista istället.

    Om man litar på sitt lagersystem och placeringar kan man ju köra bara på hylla. Ännu enklare om man samtidigt scannar produkterna, men då har man ju kommit hyfsat långt oavsett.

    #179714
    stelion
    Deltagare

    I vår webbshop använder vi oss av artikelnummer på alla produkter vi har, alternativt unika namn på varje produkt. Artikelnummer borde väl gå att lägga in i systemet? :)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.