Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hur hanterar man produkter med utländsk text, när man inte behärskar språket?
- Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av stelion.
-
FörfattareInlägg
-
31 oktober, 2015 kl. 15:13 #103060SantinoDeltagare
Hej! Jag har ett problem, som troligen har en enkel lösnings, även om inte jag har kommit på det än.
Vi säljer i Sverige idag, men står i startgroparna i leverera till ytterligare minst ett nordiskt land. Troligen börjar vi med Finland. Vi säljer egenproducerade produkter (vegetabilisk olja på flaska). Jag tänker att vi översätter den lokala sidan och produkterna till det lokala språket (istället för att köra med engelska). Nu till min fråga: Hur ska vi kunna hantera och plocka produkter med tex finsk text på, när vi inte pratar finska själva? Det kommer ju inte gå att läsa vad som står på orderbekräftelserna. Kommer vi får plocka efter artikelnummer, eller finns det ett smidigare sätt?
Väldigt tacksam för input.
Mvh,
Jonas2 november, 2015 kl. 07:41 #167984C.LarssonDeltagareJag är inte helt 100 själv men det borde vara att du har olika språk ut till kund men i själva administrationen så är ett fortfarande Svenska.
2 november, 2015 kl. 09:43 #164004Stefan72Deltagarevad har du för plattform idag?
2 november, 2015 kl. 10:34 #164005DanDeltagareVi löste det med möjlighet att plocka på separat översatt plocksedel utöver följesedeln när vi gjorde samma sak. Innan vi insåg att det ser dåligt ut för mottagarna (vi ser ej inhemska ut) så körde vi svenska alltid på orderbekräftelse ihop med inhemska språket, men då såg vi inte finska/norska7danska ut så då körde vi på separat plocklista istället.
Om man litar på sitt lagersystem och placeringar kan man ju köra bara på hylla. Ännu enklare om man samtidigt scannar produkterna, men då har man ju kommit hyfsat långt oavsett.
2 november, 2015 kl. 17:17 #179714stelionDeltagareI vår webbshop använder vi oss av artikelnummer på alla produkter vi har, alternativt unika namn på varje produkt. Artikelnummer borde väl gå att lägga in i systemet?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.