Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hur hantera restade produkter?
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 11 månader sedan av Qarillion.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2016 kl. 09:27 #103902HaddockDeltagare
Genant fråga att ställa.
Men då vi inte har någon brottarkoll på vårt lager pga att vi inventerar för sällan, kopplingar inte lirar, fysisk butik, förbrukning och demoåtgång så får man hantera en del ordrar där lagersaldot helt enkelt inte lirat och den beställda produkten saknas i vårt lager.
Knappast något jätteunikt, men hur sköter ni detta finns det något smidigt system som underlättar för en så saker o ting aldrig blir fel en gång till så att säga.Finns det någon standard för att hantera restade produkter?
MVH/
13 december, 2016 kl. 10:02 #182940OscarJDeltagareSom gammal Zatzy räv är väl inget genant? Jag hade kontaktat kunden om det påverkar leveranstiden. Kanske kan ni erbjuda dom 10% mot att de får vänta längre?
Mvh,
13 december, 2016 kl. 10:23 #182941HaddockDeltagarehehe, nä jag menar inte lika mkt problemet med att kunden blir lidande, vilket vi såklart försöker undvika och kompensera när det sker som ett system att hålla ordning på det.
Känns ju som en trivial sak men jag är intresserad att höra hur andra aktörer gör?Har man ett texdokument där man skriver av ordernr och håller koll på eller finns det nån form av automatik som kan notera en när varan är åter i lager och berättar att personen xx ska ha just denna produkten.
MVH/
14 december, 2016 kl. 07:21 #182948Stefan72Deltagarevanligtvis skapar man ju en restorder om man har den funktionen? Då läggs det ju upp en ny order på de saknade detaljerna och den ursprungliga ordern kan behandlas som vanligt. Då finns det ju kvar och man kan bearbeta den separat allt efter kundens behov.
Har man inte den funktionen, ja då kanske det blir mer manuellt arbete.21 december, 2016 kl. 19:43 #182995blazernDeltagareVi har en hel del produkter som vi inte har i vårt lager, men fullt tillgängliga för kunden. Har man koll på sitt lager så är dessa inga problem att hantera då de blir rödmarkerade och förflyttas till en separat kategori.
Man måste ha bra koll på sitt lager så flyter allt på mycket bättre.
22 december, 2016 kl. 08:56 #182998QarillionDeltagareVI har massvis med produkter som vi tar hem på beställning så att säga och även när en produkt tagit slut och vi behöver beställa som skall både till kunder & lager.
Men i den världen som vi har här inom våra väggar så sköts sådant i vårt affärsystem. Det förslår beställning vid brist för varor som skall till lager och vid beställningarsvaror så bockar vi bara i att den skall tas hem vid nästa beställningsdag så kommer den med där också.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.