Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur gör ni med returer som är sena etc

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #123679
    danielandersson
    Deltagare

    Säljer ni fortfarande produkten? Kan du sälja den igen?

    Om, varför tjabba med en kund?

    Och om det inte går att sälja igen, men det inte är en stor förlust för dig, varför inte göra kunden glad och se det som en marknadsföringsutgift?

    #123686
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    jag betalar tillbaka pengarna helt enkelt. Vi kör öppet köp i 30 dagar i GH och hela 60 i SweCat. Sedan vi införde det så ökade konverteringen och antalet returer har faktiskt minskat konstigt nog

    #123718
    fotofyndet
    Deltagare

    @Kodmyran 20625 wrote:

    Vi kör öppet köp i 30 dagar i GH och hela 60 i SweCat. Sedan vi införde det så ökade konverteringen och antalet returer har faktiskt minskat konstigt nog

    Det där kan jag känna igen mig i. Om jag hade fem dagar på mig skulle jag skicka tillbaka varan direkt. Om jag har 60 dagar så tänker jag ”Måste fixa det där nån dag” och sen sitter jag där vid jul med brassestolen jag köpte i juni som det är för sent att skicka tillbaka…

    När det gällde grundfrågan så betalar vi tillbaka pengarna också utan att bråka. Men våra produkter är inte så ”tidskänsliga” som modekläder och annat kan vara.

    #123724
    basse1985
    Deltagare

    Betala tillbaka, helt klart.

    Jag räknar kundkontakt och kundtjänst som marknadsföring. Lägger ner mer tid och pengar på det och mindre tid på reklam. ”Word of mouth” är extremt bra sätt att marknadsföra sig på.

    #123728
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med mun till mun metoden är bra till annat än att hångla:rolleyes::)

    @basse1985 20667 wrote:

    ”Word of mouth” är extremt bra sätt att marknadsföra sig på.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.