Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hur gör ni med returer som är sena etc
- Detta ämne har 5 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av
Jimmy Ostrom.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2011 kl. 22:05 #123679
danielandersson
DeltagareSäljer ni fortfarande produkten? Kan du sälja den igen?
Om, varför tjabba med en kund?
Och om det inte går att sälja igen, men det inte är en stor förlust för dig, varför inte göra kunden glad och se det som en marknadsföringsutgift?
14 juni, 2011 kl. 06:24 #123686Katrin Lundgren
Deltagarejag betalar tillbaka pengarna helt enkelt. Vi kör öppet köp i 30 dagar i GH och hela 60 i SweCat. Sedan vi införde det så ökade konverteringen och antalet returer har faktiskt minskat konstigt nog
14 juni, 2011 kl. 19:54 #123718fotofyndet
Deltagare@Kodmyran 20625 wrote:
Vi kör öppet köp i 30 dagar i GH och hela 60 i SweCat. Sedan vi införde det så ökade konverteringen och antalet returer har faktiskt minskat konstigt nog
Det där kan jag känna igen mig i. Om jag hade fem dagar på mig skulle jag skicka tillbaka varan direkt. Om jag har 60 dagar så tänker jag ”Måste fixa det där nån dag” och sen sitter jag där vid jul med brassestolen jag köpte i juni som det är för sent att skicka tillbaka…
När det gällde grundfrågan så betalar vi tillbaka pengarna också utan att bråka. Men våra produkter är inte så ”tidskänsliga” som modekläder och annat kan vara.
14 juni, 2011 kl. 20:53 #123724basse1985
DeltagareBetala tillbaka, helt klart.
Jag räknar kundkontakt och kundtjänst som marknadsföring. Lägger ner mer tid och pengar på det och mindre tid på reklam. ”Word of mouth” är extremt bra sätt att marknadsföra sig på.
15 juni, 2011 kl. 06:09 #123728Jimmy Ostrom
DeltagareJag håller med mun till mun metoden är bra till annat än att hångla:rolleyes:
@basse1985 20667 wrote:
”Word of mouth” är extremt bra sätt att marknadsföra sig på.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.