Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Hur gör jag med paket som kommit i retur?
- Detta ämne har 16 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Elina.
-
FörfattareInlägg
-
17 april, 2012 kl. 21:00 #142787PrixDeltagare
Det bästa är helt klart att föra en dialog med kunden i vilket fall. Ring henne imorgon och var frågvis gällande om hon har tagit emot paketet, om hon har avsändare på det, om ni ska skicka om och om det ska skickas ny faktura
Har själv fått stora beställningar, fast då på förskottsbetalning, utan att dem har varit några överdrivna som man skulle ta som skoj-beställningar och bara hoppats på betalning men de har aldrig kommit. Så vet vilken känsla du dras med!
17 april, 2012 kl. 21:43 #142793ElinaDeltagare@Prix 41721 wrote:
Det bästa är helt klart att föra en dialog med kunden i vilket fall. Ring henne imorgon och var frågvis gällande om hon har tagit emot paketet, om hon har avsändare på det, om ni ska skicka om och om det ska skickas ny faktura
Har själv fått stora beställningar, fast då på förskottsbetalning, utan att dem har varit några överdrivna som man skulle ta som skoj-beställningar och bara hoppats på betalning men de har aldrig kommit. Så vet vilken känsla du dras med!
våran är dock ën vanlig faktura, så ingen förskott.
17 april, 2012 kl. 22:31 #142795bloggusDeltagareSammanträffanden finns, men var det en stor order med många olika produkter så är chansen att de fått samma från en annan butik liten. Hon har säkert fått påminnelsefakturan, men vill slipp anotan för allt. Inte ovanligt att folk inser att de inte har råd och tror att allt försvinner om man inte hämtar ut paketet.
Jag skulle bara bita i det sura äpplet, skriva upp kundens namn så de inte beställer igen och ta kostnaden för frakterna själv, om inte det är så att hon/han erkänner om du trycker på lite. I så fall skicka ut en faktura på 250 kr.
Kunder som gjort detta innan vet att man kommer aldrig driva in 259 kr vid inkasso, så de skrattar ändå åt en sådan faktura som kommer. Åker nog i soptunnan direkt.
18 april, 2012 kl. 09:29 #142900SamDeltagareHar för mig att jag läste nånstans i Klarnakontraktet att de står för kostnader i sådana fall, nån slags bedrägeriförsäkring. Har du kollat upp det med Klarna?
18 april, 2012 kl. 15:48 #142947ElinaDeltagareNu löste det sig.. Kunden hade förväxlat oss med ett annat företag och hade inte alls våra varor hemma. Nu skickar jag ut dem på nytt, för kunden ville ha dem
Slutet gott, allting gott!
Tack för alla svar!
18 april, 2012 kl. 16:30 #142953FridaDeltagareÅh, vad skönt att höra att det löste sig!
21 april, 2012 kl. 11:23 #143280 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.