Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Hur får man tillbaka kollinummer från Pacsoft för egen spårning?
- Detta ämne har 38 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Joel.
-
FörfattareInlägg
-
16 januari, 2010 kl. 12:17 #94216DanDeltagare
Jag känner mig dum, men vid kontakt med Pacsoft-supporten har jag inte fått något bra svar.
Jag kör mina postpaket via unifaun orderkoppling in i pacsoft och det går ju bra, men hur fasen får jag tillbaka kollinummer så att jag kan ha egen spårning i min butik och slippa gå in i Pacsoft varje gång jag ska hitta ett kollinummer för en kund?
Är det jag som är trög och har missat något eller?
16 januari, 2010 kl. 12:30 #108194MickeDeltagareDenna kopplingen finns inte (vad jag förstått, fast enligt vissa på posten finns den??). Det du kan göra är att lägga ett script som hämtar info från pacsoft med info om ordrarna?
Alternativt sätt det där automatiska mailet till dig själv från pacsoft istället för direkt till kunden och regexpa ut kolli id och låt mailet gå från ditt eget system istället? ser väll lite snyggare ut med??
16 januari, 2010 kl. 12:37 #108195DanDeltagareFast det är ju en jäkla massa jobb att koda något sånt. Jag har alltid inbillat mig att denna funktion finns eftersom alla stora butiker har egen spårningsfunktion? Hur fasen gör de?
16 januari, 2010 kl. 12:42 #108196MickeDeltagareDom kör väll med det där programmet istället och där kan man kan plocka ut kolli-id i en exportfil ?
16 januari, 2010 kl. 12:45 #108197DanDeltagareUnifaun Online menar du? Men det blir ju manuellt arbete då också även om det kanske blir väldigt lite jobb per order i och för sig…
Dan gillar inte manuellt jobb eller saker som inte är 100% automatiserade
16 januari, 2010 kl. 12:56 #108198MickeDeltagarehm jag borde inte svara på detta egentligen då jag inte har någon aning men dom har ju något som kallas PrintServer och Unifaun Online Control vilket verkar ha mer avancerade funktioner.
16 januari, 2010 kl. 13:19 #108199Katrin LundgrenDeltagarePacsoft har en plustjänst och då kan du få ut spårningen. Maila mig om du behvöver veta mer så kan min kodare hjälpa dig och förklara bättre än jag kan.
Men däremot så blir du nog tvungen att manuellt scanna dem vid packningen om jag fattat det rätt.
Hör av dig kan vi bena ut det
16 januari, 2010 kl. 13:25 #108201DanDeltagareJa jag har koll på att det finns en widget/kod för att bygga egen sökning på siten. Problemet är som sagt att få in kollit i mitt system.
Scanning orkar jag inte med, det är ju jobbigt men det förklarar hur andra gör gissar jag… tycker fortfarande jag kunde göra ett XML androp med mitt ordernummer och få tillbaka ett kollinummer…
16 januari, 2010 kl. 16:00 #108203Katrin LundgrenDeltagareJag har fått förklaringen att man ser scanningen som en kontrollpunkt och att det inte finns ngt sätt att få ut det. Om du hittar ett dela gärna med dig för då är jag den förste att lägga in det.
16 januari, 2010 kl. 16:57 #108205GregerADeltagareDu måste antagligen ha en riktig Unifaunonline med tillägget Orderkoppling
Enligt deras FAQ funkar det då såhär:
FRÅGA
Hur fungerar återkopplingen i en orderkoppling.BESKRIVNING
När den lokala orderkopplingen har hanterat orderfilen flyttas filen från ordermappen till historikmappen. Om man vill ha återrapportering/export så måste man aktivera ”Automatisk utskrift av kompletta order”. Då blir ytterligare flikar tillgängliga för återrapporteringsinställningar.
I samband med att ordern behandlas och skrivs ut, utan att redigeras, skapas en återrapporteringsfil som följer med utskriften tillbaka till orderkopplingen i den lokala datorn. Återrapporteringsfilen
innehåller datum, ordernummer, kollinummer, sändningsnummer. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.