Startsida Forum E-handelsforumet Marknadsföring Hjälp med adwords

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #170305

    Jag är oerfaren, jag kan inget om adword, jag var ett lätt byte för en slipad säljare, det skriver jag under på.
    Jag har berättat min upplevelse om Early Media, jag har redovisat vad som hänt till fullo.
    Tack för mig, upp till er andra om ni vill anlita de.

    #170307
    mephisto73
    Deltagare

    ”Early”, kommer ni att skicka en rapport till mig? Jag är som sagt villig att revidera min uppfattning om er tjänst om ni kan motivera det.

    Som det ser ut nu så är det minst två kunder här på forumet som ni mer eller mindre ignorerat och i mitt fall var det resultat ni levererade inte heller tillfredställande under den period då jag stod ut. Kanske orättvist med tanke på er metod, men enligt min uppfattning får ni

    a) förbättra er kommunikation ordentligt
    b) ändra ert upplägg då kravet att kunde stänger av eventuella existerande kampanjer inte är hållbart. Vem vill tappa värdefull försäljning?
    c) inte lova kunden saker som ni sedan inte uppfyller

    I dagsläget vet jag inte vilka sökord ni köpte, hur annonserna var utformade och hur dessa presterade i termer av CTR etc. Det jag fått ut från det hela är i dagsläget noll och intet.

    Tyvärr.

    EDIT: Och nej, ni har INTE min tillåtelse att publicera skärmdumpar på analytics eller annan data som rör vårt samarbete utan att jag uttryckligen medgivit det.

    #170308
    Early
    Deltagare

    @Parvelito 72076 wrote:

    En koll på allabolag.se visar att Early Media under förra året omsatte hisnande 499.000kr, och gjorde en förlust på 1.102.000kr. Året innan var omsättningen lägre, men likväl en rejäl förlust i förhållande till omsättningen. Enligt årsredovisningen saknar de anställda.

    De har väl högst troligt hyrt in något säljbolag som mot hög provision sålt dessa startpaket, och om det sedan är kompetensen eller viljan att göra något med dessa prova-på-tjänster skall jag låta vara osagt.

    Till de som drabbats kan jag bara säga att det kan vara idé att göra sin research innan man nappar på erbjudandet.

    Early Media är ett företag med rötter ifrån Norge, en verksamhet som startade år 2002(Certifierad sedan 2005). Nu med utökad verksamhet i Sverige sedan 2 år tillbaka. Med 20 anställda varav 7 sitter på Sverige kontoret. En totalförsäljning på 20milj, varav Sverige kontoret bidrog med 2milj. Vår affärside bygger på att man börjar med en ”testmånad” som det diskuterats om i forumet, en kostnad på 2990:- där 1000:- går direkt till cpc. För oss som företag ligger kostnaden för en”testmånad” på 4000:-(+). Vi jobbar med små marginaler och ett lågt pris för att företag först ska kunna göra en utvärdering innan man hoppar på något längre samarbete. En otroligt stor fördel när det kommer till att välja en partner.

    Jag är oerfaren, jag kan inget om adword, jag var ett lätt byte för en slipad säljare, det skriver jag under på.
    Jag har berättat min upplevelse om Early Media, jag har redovisat vad som hänt till fullo.
    Tack för mig, upp till er andra om ni vill anlita de.

    Tråkigt att vi inte fick någon response på vårt inlägg eller att du på någon punkt bevisade motsatsen. Det hade rätt ut många frågetecken som jag är säker på att många användare i detta forum har just nu.

    Vi står fast vid vårt tidigare uttalande att vi som en AdWords partner inte kan stå till svars för din minskade försäljning från google (organiskt). Vi ser också att du editerar allt som inte är sant, eller som du inte har underlag till. Detta för att undvika missförstånd och vidare åtgärder.

    #170309

    @Early 72103 wrote:

    Tråkigt att vi inte fick någon response på vårt inlägg eller att du på någon punkt bevisade motsatsen. Det hade rätt ut många frågetecken som jag är säker på att många användare i detta forum har just nu.

    Vi står fast vid vårt tidigare uttalande att vi som en AdWords partner inte kan stå till svars för din minskade försäljning från google (organiskt). Vi ser också att du editerar allt som inte är sant, eller som du inte har underlag till. Detta för att undvika missförstånd och vidare åtgärder.

    Nicklas, jag har redogjort så många gånger för dig och för din chef hur jag ser på detta och vad som har hänt med min försäljning, jag vet inte vad ni inte förstår.

    Jag har också ringt er 3 gånger idag för att redogöra ytterligare en gång men ni har inte svarat i telefon, jag ringde 11.55, 12.02 och 12.03 både på mobil och kontorsnummer.

    Allt jag har skrivit i detta forum är sant och det förstärks ju av att en annan webhandlare här har precis samma erfarenhet av er som jag har.

    Detta vart inte som jag hade förväntat mig eller så som jag fått information om.
    Ni har INTE kontaktat mig en gång i veckan för att följa upp hur det går.
    Ni har INTE kommit igång med kampanjen på avtalad tid.
    Ni har INTE lyckats med att få mer köp totalt sett i min butik.
    Ni har INTE tillsammans med mig gått igenom resultatet av kampanjen, att skicka en skärmdump per mail från analytics är inte en redovisning värt namnet.

    Jag har redovisat för forumet hur kontakten har varit och resultatet av kampanjen.
    Vad mer kan jag göra?

    Nu är jag trött på denna ”pajkastning”, om ni hade skött er och levererat en produkt enligt avtal så hade jag varit nöjd och då hade jag skrivit det i detta forum, nu misskötte ni er från den stund ni knöt upp mig i avtalet och det är just det som jag har skrivit om.

    Jag hoppas att ni tar bättre hand om era kunder i framtiden och ni har mitt telefonnummer om det är något ni vill förmedla till mig.
    Tack.

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.