Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Hjälp att uppskatta konverteringsgrad
Etiketter: konverteringsgrad
- Detta ämne har 10 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 11 månader sedan av pralbin.
-
FörfattareInlägg
-
5 januari, 2013 kl. 16:01 #158003pralbinDeltagare
Man ska inte titta på konverteringsgraden för hela butiken och sedan jämföra denna från dag till dag. Anledningen till detta är för att du troligen har väldigt många olika kanaler som skickar trafik vilket gör att det inte blir jämförbart.
Jag arbetar på det sättet att jag konverteringsoptimerar per kanal. Jag ställer mig frågan dagligen: ”Vad är konverteringen från de som kommer organiskt på varumärkessökningar? Och de som kommer från min pågående kampanj på Facebook? Och de som kommer från annonsgruppen ’Kläder’ på Adwords? etc..”
Konverteringsgraden säger dock inte så mycket i sig, utan måste kombineras med ett ordervärde för att man ska få en korrekt siffra på effektivetet och ROI.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.