Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Har öppnat min tredje butik häromdagen, feedback uppskattas.
- Detta ämne har 51 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av Leo_Ryberg.
-
FörfattareInlägg
-
4 september, 2012 kl. 14:38 #151430blogtractionDeltagare
Hej. Jag tycker att texten längst ned på produktsidan är alldeles för grötig. Mycket olika färger gör det svårt att läsa.
Annars tror jag på sidan om du kan marknadsföra den på rätt sätt.
3 oktober, 2012 kl. 00:06 #153081Leo_RybergDeltagareBra idé! Tror att affärsidén fyller ett behov som många har. Stenskott är pesten, och det är ju ruggigt dyrt att lacka om.
Har en del feedback. Först designmässigt:
• Bakgrunden är nog för uppmärksamhetskrävande. De mättade blå färgerna i färgstiften på bilden tar fokus från sidans innehåll.
• Puffarna till vänster borde tonas ned lite. De har lika mättade färger och lika starka typsnitt som innehållet mitt på sidan. Du skulle även kunna använda dig av även små bokstäver i puffarna. Kanske bara Beställ-knappen skall vara i endast versaler? Genom att göra olika element på sidan olika ”starka” styr du kundens fokus. Jag hittade först inte Beställ-knappen, för alla element runt knappen är lika starka.
• Du har beställ-knappen precis under ett element som är animerat. När man scannar av sidan dras blicken mot saker som rör sig. På det sättet ”döljs” beställ-knappen även om den är väldigt stor.
• När jag klickade på ett av lackstiften så kom jag till en sida där jag fick välja bilmodell, årgång och även färgkod. Här vore det bra med en länk till sidan ”Hitta din färgkod”. Se till att länken öppnas i _blank, så att kunden inte lämnar produktsidan.
Och tekniskt:
• Kassan borde vara byggd på ett sätt som gör att man inte behöver skapa ett konto för att handla. Om man kan handla som utloggad konverterar butiken bättre.
Hoppas att du har användning av feedbacken!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.