Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Har öppnat min tredje butik häromdagen, feedback uppskattas.
- Detta ämne har 51 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av Leo_Ryberg.
-
FörfattareInlägg
-
17 maj, 2012 kl. 11:40 #145658jontheeDeltagare
Raderat med hänsyn till ev. försäljning.
17 maj, 2012 kl. 11:46 #145661jontheeDeltagareRaderat med hänsyn till ev. försäljning.
17 maj, 2012 kl. 11:47 #145663pyhobbyDeltagareJag tycker du ska tänka om kring organisationsnummer.
Om jag kommer till en butik som har en egen ”trygghetsstämpel” (som du måste skippa enligt mitt tycke) och inte ens har fullständiga företagsuppgifter så skulle jag vända i dörren direkt. För mig signalerar detta bluff och båg.
Nu säger jag inte att du har en ”bluff och båg” butik, men jag tycker man kan få dessa signalerna tyvärr.
17 maj, 2012 kl. 11:50 #145665Per NilssonDeltagare@jonthee 44831 wrote:
Hej igen Per!
Allt sådant tål att tänkas på beroende på hur sidan utvecklas/sålda produkter, det kanske överhuvudtaget inte blir någon försäljning alls eller mycket liten sådan. Om rentav alla e-butikerna växer sig större och ersätter mitt befintliga arbete så kommer det absolut att tillkomma en upparbetad kundtjänst.
Jag är dock väldigt aktiv via e-posten och svarar ofta inom 30 minuter, både på vardgar, kvällar och helger, det får kompensera den uteblivna telefonin tillsvidare
Mvh
Hur tänker du nu egentligen? Du kommer aldrig att växa om du inte har lyckats med att skapa förtroende.
Vi har gett dig ett par riktigt bra och konkreta tips på hur du snabbt och smidigt kan förbättra förtroendefrågan. Åtgärda eller skyll dig själv
17 maj, 2012 kl. 11:50 #145666LastbrygganDeltagare@jonthee 44821 wrote:
Jag ska förtydliga min idé om trygg e-handel.
Nu spelar det inte så stor roll vad du har för idéer, du får inte använda frasen ”Trygg E-Handel” som är ett registrerat varumärke hos PRV i klass 42, d.v.s.
Certifiering av e-handelsplatser,kvalitetskontroll, rådgivning relaterad till utveckling av datorsystem, design och utveckling av datahårdvara och mjukvara.17 maj, 2012 kl. 12:20 #145669jontheeDeltagareRaderat med hänsyn till ev. försäljning.
17 maj, 2012 kl. 12:23 #145671Jimmy OstromDeltagareKör med säker e-handel eller liknande, vi kör med det på vår sida (dock har vi cert. fast från en annan).
@jonthee 44838 wrote:
Hej!
Tack för alla svar, detta forumet är verkligen toppen! Trodde aldrig på såhär många bra och utförliga tips & förslag! Uppskattas enormt mycket!
*Trygg e-handel är nu borttagen, det var en dålig idé redan från början i och med jämförelsen.. (skäms på mig!!, seriöst menat!)
*Jag har inte tänkt så jättemycket på att bygga upp ett förtroende utan har tagit det lite för givet, men man inser snabbt att det är något som måste synas klart och tydligt i en nystartad och okänd butik, det kommer att bli hög prio helt klart!Mvh
17 maj, 2012 kl. 12:29 #145672LastbrygganDeltagare@jonthee 44838 wrote:
*Trygg e-handel är nu borttagen, det var en dålig idé redan från början i och med jämförelsen.. (skäms på mig!!, seriöst menat!)
Bra!
Ett tips om du absolut inte vill skylta med ditt personnummer kan vara att ändra frasen:
*Vi är registrerade för F-skatt och moms! Org-nr: 12345678-XXXX
till
*Vi är registrerade för F-skatt och har momsredovisnings.nr: SE1234567812340117 maj, 2012 kl. 12:33 #145673ParvelitoDeltagareJag tror inte du behöver bry dig så mycket om att påpeka att du är seriös med loggor och certifieringar, pengarna för de produkter du säljer är för de flesta människor försumbara. Däremot gäller det nog mer att visa att du vet vad du håller på med och att den produkt du säljer verkligen håller vad den lovar. Och när man sedan väl bestämt sig så finns det inga tvivel kvar, utan då skall det gå snabbt som aldrig förr att beställa.
Om du inte kan prata telefon, så ta bort telefonnumret. Folk blir bara arga om de inte kommer fram (Jag hade en person som ringde mig 8 ggr på två timmar när jag satt i ett möte). Och istället för att göra kunderna besvikna när du inte lyckas svara på deras mail inom några minuter är det bättre att bara skriva att man svarar snabbt, utan att kvantifiera tiden.
17 maj, 2012 kl. 13:06 #145675jontheeDeltagareRaderat med hänsyn till ev. försäljning.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.