Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Har öppnat min tredje butik häromdagen, feedback uppskattas.
- Detta ämne har 51 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av Leo_Ryberg.
-
FörfattareInlägg
-
17 maj, 2012 kl. 11:05 #145645ParvelitoDeltagare
Om vi börjar med hur du presenterar produkten så undrar ju jag vad en probrush är för något, och varför är den där artikeln med mycket mindre färg så pass mycket dyrare? (Rätt länge trodde jag att det var 100ml färg + 20ml klarlack).
Nästa fundering är om inte köpförfarandet är väl krångligt. Man kommer till en förstasida där alla förmodas veta vad ett lackstift är och hur mycket färg som går åt för att åtgärda det eftersom 100ml är din USP. Så är det nog inte. Jag saknar en instruktionsfilm om hur man gör, och kanske en instruktionsfilm om hur många nyanser och färgkoder det finns och betydelsen av att det blir rätt.
Efter förstasidan kommer man till en shop med två produkter som jag kan sortera på alla möjliga sätt. Här skall jag fylla i allt om bilen, och lägga i en varukorg som jag sedan skall till en kassa och betala efter att ha fyllt i mina uppgifter inkl vilket län jag bor i.
Varför inte ha allt på samma sida?
Två tydliga produkter högst upp, välj vilken du skall ha.
Fyll i uppgifter om bilen
Fyll i uppgifter om dig själv
Beställt och klart, skickas till betalningssida.Se också över språket. ”110% säker”, och sedan i meningen efter ”extremt säkert” låter som att man kommer bli skickad till en tjetjensk betalsida med kyrilliska tecken. ”Hojta” och ”våran” m.fl. talspråksord av slangkaraktär är inte riktigt sådant språk man använder om man vill vara förtroendeingivande.
Jag tror sådant här är viktigare än designen.
17 maj, 2012 kl. 11:11 #145646DavidWiggDeltagareAngående kassan så blir det så här i Safari (5.1.5) på Mac (se bild).
[ATTACH]656[/ATTACH]
Personligen tycker jag att Opencarts standard kassa inte är bra alls. Det finns ett gäng ”one page checkout” till just Opencart. Blir ifs 2 steg om man kör t.ex payson eller Klarna. Men mycket bättre än den vanliga.
Finns en sådan kassa där man enkelt kan ta bort land och län i också, samt anpassa lite mer saker. Kostar en slant dock.
Sök på ”one page checkout” på deras sida så hittar du några. Men kolla först om betalsätten kommer att fungera.
17 maj, 2012 kl. 11:17 #145647LastbrygganDeltagareJag måste säga att jag gillade både idén och shoppen och var inte alls negativ till att det är ”stort och blaffigt”.
Dessvärre tröttnade jag på att bedöma mer ingående då jag fick se att ni profiterar er på Trygg E-handel genom att på ett oetiskt sätt beskriva er ”trygga e-handel” där. När jag sedan inte hittade ett organisationsnummer så lämnade jag sidan.
17 maj, 2012 kl. 11:19 #145648Jimmy OstromDeltagareJag håller med. Varför ens skriva om detta, bort med texten!
@Lastbryggan 44818 wrote:
.
Dessvärre tröttnade jag på att bedöma mer ingående då jag fick se att ni profiterar er på Trygg E-handel genom att på ett oetiskt sätt beskriva er ”trygga e-handel” där. När jag sedan inte hittade ett organisationsnummer så lämnade jag sidan.
17 maj, 2012 kl. 11:20 #145649jontheeDeltagareRaderat med hänsyn till ev. försäljning.
17 maj, 2012 kl. 11:25 #145650jontheeDeltagareRaderat med hänsyn till ev. försäljning.
17 maj, 2012 kl. 11:26 #145652Per NilssonDeltagare@jonthee 44821 wrote:
Jag driver mina e-butiker som enskild firma och vill inte skriva ut mitt org-nr pga. känslig information, det finns MÅNGA som missbrukar sådant (allabolag.se skriver inte hela org-nr vid enskild firma!). Kunderna får dock gärna fråga om org-nr vid intresse.
Jag ska förtydliga min idé om trygg e-handel.
Tackar!
Mvh
Det finns andra saker du kan göra som skapar förtroende. Ett tips är att t.ex. skaffa ett fast telefonnummer.
17 maj, 2012 kl. 11:36 #145655Jimmy OstromDeltagareDå måste jag fråga som själv har 6st företag reggade och alla i enskildfirma (5st bifirmor).
Hur man dom missbruka detta på ett sett som dom inte kan annars?
@jonthee 44821 wrote:
Jag driver mina e-butiker som enskild firma och vill inte skriva ut mitt org-nr pga. känslig information, det finns MÅNGA som missbrukar sådant (allabolag.se skriver inte hela org-nr vid enskild firma!). Kunderna får dock gärna fråga om org-nr vid intresse.
17 maj, 2012 kl. 11:37 #145656jontheeDeltagareRaderat med hänsyn till ev. försäljning.
17 maj, 2012 kl. 11:39 #145657Per NilssonDeltagare@jonthee 44826 wrote:
Hej Per!
Tack för svar,
E-butikerna drivs vid sidan om annat arbete varav jag inte har möjlighet att ha någon större kundtjänst mer än e-post som går att hantera även på mitt vanliga arbete via min iPhone.
Jag ska ändra om i lite texter så får vi se om det blir bättre.
Mvh
Du har ju mobilnumret utsatt nu och eftersom du inte vill skylta med orgnr. så får du helt sonika göra en abrovink och offra lite av din personliga frihet.
IP-telfoni via Cellip fungerar utmärkt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.