Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Har ett par frågor kring e-handel
Etiketter: konverteringsgrad, lagerstatus, sortiment
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
9 maj, 2012 kl. 08:16 #97860ramo_andDeltagare
Hej,
Jag har följande frågor:
1. Om jag skall beräkna konverteringsgrad för en webbutik, skall jag då räkna med både beställningar som är gjorda på nätet och de som görs via telefon?
2. Hur viktigt är det att sortimentet som erbjuds håller sig inom en viss nisch? Kan det vara negativt att sälja ”lite av varje”?
3. Hur viktigt är det att vara tydlig med lagerstatus och leveranstider?
9 maj, 2012 kl. 08:35 #144742ParvelitoDeltagare1: Ja, jag tycker att det kan man nog göra, även om man gärna får ha koll på bägge siffrorna eftersom det troligen är enklare för dig om kunderna gör jobbet i din ebutik.
2: För en bra konvertering krävs det oftast att sortimentet hör ihop på något sätt med en röd tråd. Slipsar och skor fungerar nog, kanske också tillsammans med plånböcker och portföljer. Slipsar och förgasarmembran fungerar troligen inte alls som en kombo.
Men Clas Ohlson lyckas sälja en hel del saker från spridda sortiment, så helt omöjligt är det inte.3: Om du inte vill att varje besökare skall maila dig om det så är det bra att vara tydlig.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.