Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Hantering av Leveransbesked
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 10 månader sedan av EsecoGubben.
-
FörfattareInlägg
-
25 februari, 2016 kl. 10:49 #103363BeezedDeltagare
Hej.
Jag letar efter ett bra verktyg/system att skicka ut leveransinformation till våra kunder. Då dessa kan ändras under resans gång då mycket är beställningsvara efter tillverkning så kan leveransinformationen ändras.Vi har idag Jetshop som tyvärr inte har någon bra funktion för att skicka ut leveransinfo, mest bara att skicka ut ”varan levererad”. Affärsystemet som vi använder oss av ”Specter” har visserligen en funktion men då vi likt McDonalds inte använder oss av det registrerade företagsnamnet utan annat namn på ebutiken så förvillar det kund att få mail från någon annan de beställt av (Även om vårt registrerade namn såklart står med i köpvillkoren).
Idag gör vi det manuellt och skickar via Outlook vilket nu börjar ta väldigt mycket tid då ordrarna blir fler & fler.
Har ni något tips på program/verktyg/mall att få detta smidigare, färre klick och slippa copy/paste så mycket mellan programvaror/fönster?
Tacksam för alla idéer som finns att prova.
27 februari, 2016 kl. 19:45 #180940DanDeltagareKan ni inte ställa in avsändarnamn i specter bara? Alt kalla er företagsnamnet Ab (butiken.se)
27 februari, 2016 kl. 19:49 #180941DanDeltagareGår även skapa nya användare/avsändare i pacsoft/unifaun eller köra viewmybox men enklast är nog be specter lösa det bara
1 mars, 2016 kl. 12:59 #180971EsecoGubbenDeltagareÄr det ett nytt uppdaterat leveransdatum som du vill få ut information om till kunden? Och att det systemet skickar det per automatik?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.