Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Håll koll på konkurrenternas priser
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 1 månad sedan av Johan S.
-
FörfattareInlägg
-
13 oktober, 2017 kl. 09:19 #104332verminDeltagare
Hej, hur ni gör för att hålla koll på konkurrenternas priser? Finns det några smarta lösningar för att sätta upp prisregler i förhållande till andras priser?
Mvh Manny
16 oktober, 2017 kl. 11:51 #184221JRagDeltagareVi är i en bransch (profilprodukter) där produkterna oftast inte anges på exakt samma sätt/titel hos de olika återförsäljarna. Så att hålla koll på konkurrenternas priser måste ske manuellt. Ett gigantiskt och tidskrävande jobb som om konkurrenterna dagen efter av en slump går in och ändrar pris blir helt till spillo.
Vi nöjer oss med att hålla koll och matcha priserna på de absoluta storsäljarna och kör ordinarie påslagsmarginal på vårt övriga sortiment.
17 oktober, 2017 kl. 06:07 #184226Johan SDeltagareTänkte föreslå en liten vinkling utav tanken..
Beroende lite på vilken typ utav produkter du säljer så skulle jag tipsa om att istället för att lägga all den tid som krävs på att ständigt hålla sig uppdaterad prismässigt gentemot alla konkurenter.
Försök bygga upp kundupplevelsen bättre för enligt det vi ser inom trender har man mer chanser att konvertera potentiella kunder till trogna kunder med just kundupplevelsen. Skapa utrymme för kringinformation och ugc, bjud på din expertis.
Då väljer fler att köpa av dig även om din produkt kanske kostar något mer för att du skapat förtroende. Detta är även ett sätt att få fler återkommande kunder.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.