Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Grattis på födelsedagen?
- Detta ämne har 14 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Elina.
-
FörfattareInlägg
-
10 januari, 2012 kl. 19:32 #97137JoelDeltagare
Jag har sett att CDON skickar ut Grattis-mail på födelsedagen till tidigare kunder där de skriver ”Grattis” samt ger bort en rabattkod för fri frakt i ”present”.
Spontant: Bra eller dåligt?
Är det något ni gör till era kunder, och tror ni att kunder skulle uppskatta detta eller rent av ogilla det?
/Joel
10 januari, 2012 kl. 19:35 #133844MagnusDeltagareDet låter bra.
En nackdel kan vara om kunden vet om det och sedan väntar in sin födelsedag.
Risken finns då att det blir bortglömt.10 januari, 2012 kl. 19:50 #133846MajsanDeltagareHar fått massor av såna erbjudanden som ärligt talat glömts bort för att dom sänts för tidigt eller för att jag vid tillfället inte är intesserad av att beställa just då. Det ska i så fall finnas en sista dag en bra tag efter födelsedagen för att jag ska nappa. Men det är min personliga privata åsikt utan att blanda in min egna e-handelS erfarenhet
10 januari, 2012 kl. 19:53 #133847nobynatorDeltagareRiktigt dåligt, fick ett sådan mail från cdon med 10kr rabatt, kändes som ett slag under bältet :p
10 januari, 2012 kl. 19:56 #133849fotofyndetDeltagareNja, jag är tveksam. Skulle väl vara för dig då Joel att man kommer på när man får erbjudandet från dig att födelsedagsfesten blir en maskerad.
Ja, varför inte. Prova.
”Om du vill anordna en födelsedagsfest som ingen glömmer ska du anordna en maskerad. Därför vill vi ge dig rabatt på en maskeradkostym…”
10 januari, 2012 kl. 20:03 #133852JoelDeltagareJa jag tror också att kombon födelsedag och vår typ av produkter kan fungera bra.
Så länge det inte kostar något att skicka ut det (mail är gratis) så borde det väl vara värt ett försök. Gör man det dessutom till en automatiserad process så blir ju varje extra sälj bara plus…
10 januari, 2012 kl. 20:20 #133854MagnusDeltagareKlockren ide att skicka ut 10 dagar innan födelsedagen:”födelsedagsfesten blir en maskerad.”.
Erbjud även gästerna koden på något sätt10 januari, 2012 kl. 21:50 #133858bleedzDeltagareJag tycker att det låter som en riktigt bra idé.
10 januari, 2012 kl. 21:58 #133859PrixDeltagareCdon skickar även ut ”Vi saknar dig” och nu sist var det ”Du är speciell, du får handla en film för bara 9 :-” … Dock så brukar jag aldrig få fri frakt (utan att det gäller alla då) utan de skickar presentkort á 50 :- … Har även fått presentkort på 50 :- hem när jag fyllt år medan ”Vi saknar dig”-presentkorten alltid kommit på mail…
Cdon:s presentkort gäller bara cirka 3 veckor efter man fått det, det tror jag är en toppengrej, det ska vara väldigt tidsbegränsat.
För dig Joel skulle denna typen av marknadsföring kunna löna sig, men jag tror du får helt enkelt skicka det 2 veckor innan eller liknande… Det är många kunder som först har lite svårt att få tummarna loss och sedan blir oroliga att det inte hinner fram så de går till någon butik och handlar eller har dem kanske redan planerat och köpt något.. För en vecka innan brukar iallafall jag som värd va klar med allt sådant och jag ser mig själv som en potentiell kund i din butik
10 januari, 2012 kl. 22:13 #133860evomediaDeltagareHar funderat på liknande upplägg speciellt till kunder som inte handlat på ett tag.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.