Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Göra egen leveranstidsstatistik för Postpaket
- Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av Joel.
-
FörfattareInlägg
-
22 februari, 2010 kl. 19:45 #108881fredknaustDeltagare
Hej!
Vi kan absolut dela mer oss av detta men det krävs att sändningen har skapats i vårt backendsystem annars har vi inte informationen hos oss, vi driver b.la. DHL multishipping, Schenker Web-ta, APPORT.net , DSV e-services samt några till. Har ni någon av ovan kontakta oss gärna så ska vi hjälpa till.Kan jag lägga till att vi självklart har en lösning med EN statuslänk oberoende av vilket fraktbolag man använt som ett resultat av denna status.
Fred Knaust
Partneransvarig
Memnon Network Applications12 september, 2011 kl. 11:47 #126596JoelDeltagareBumpar en gammal tråd!
Jag tycker att det här låter riktigt intressant. Till att börja med skulle vi vilja kolla upp hur många % som faktiskt hinner fram i tid och hur många vi ev. har möjlighet att reklamera.
Hur lång tid på sig har man att reklamera en försändelse efter att den skickats? Hur mycket av fraktkostnaden får man tillbaka vid försening?
Vart på Postens hemsida hittar man formuläret för reklamation? Eller finns det i Pacsoft Online?
[Edit] Vi har pratat med Posten idag som säger att man inte har någon möjlighet att reklamera ett Postpaket (Mypack) som blivit försenat. Är det någon annan som sitter på annan information?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.