Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Google visar en annan titel än den som jag valt som <TITLE>
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 12 månader sedan av DavidWigg.
-
FörfattareInlägg
-
28 november, 2013 kl. 22:13 #101048tompedDeltagare
Nu kommer jag med en oerhört märklig fråga, men har retat mig lite på att jag inte kan lista ut svaret själv. Google visar upp min startsidas titel på ett annat sätt än det jag själv trixat med i Prestashop (standard
tag). Tidigare var det inte så men plötsligt har det ändrats – och det gäller endast startsidan (alla undersidor ser ut som de ska). Så här ser koden ut på sidan:
[HTML]Väggklockor på nätet – Köp en modern väggklocka online – Vaggur.se [/HTML]Och så här visar Google titeln:
Vaggur.se: Väggklockor på nätet – Köp en modern väggklocka onlineEgentligen kan det gärna få stå så, men jobbigt när man inte kan fatta varför 😮 Någon som känner igen det?
29 november, 2013 kl. 04:45 #170624CrillesDeltagareGoogle har uppfattat ”väggur.se” som ett varumärke och därför flyttat fram det i titeln.
29 november, 2013 kl. 07:51 #170635DavidWiggDeltagareDet är vanligt att det blir så ibland. Google har tendens att kasta om titeln som den själv tycker. Det är en relativt ny företeelse.
29 november, 2013 kl. 08:53 #170643KockenDeltagarePå de sökord som Google har kastat om titeln för oss, har klickfrekvensen minskat ganska drastiskt. Tyvärr!
29 november, 2013 kl. 08:54 #170644Per NilssonDeltagareFinns det någon lättsmält (lättläst) logisk förklaring till varför Google ha valt att göra så här?
29 november, 2013 kl. 10:01 #170647DavidWiggDeltagare@Per Nilsson 72471 wrote:
Finns det någon lättsmält (lättläst) logisk förklaring till varför Google ha valt att göra så här?
Quote:if we’ve detected that a particular result has one of the above issues with its title, we may try to generate an improved title from anchors, on-page text, or other sources. However, sometimes even pages with well-formulated, concise, descriptive titles will end up with different titles in our search results to better indicate their relevance to the query. There’s a simple reason for this: the title tag as specified by a webmaster is limited to being static, fixed regardless of the query. Once we know the user’s query, we can often find alternative text from a page that better explains why that result is relevant. Using this alternative text as a title helps the user, and it also can help your site. Users are scanning for their query terms or other signs of relevance in the results, and a title that is tailored for the query can increase the chances that they will click through.https://support.google.com/webmasters/answer/35624?hl=en
Översatt på svenska:
”Vi vet och kan bättre än er”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.