Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Google shopping hjälp av någon här?
- Detta ämne har 23 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 2 månader sedan av Krus.
-
FörfattareInlägg
-
14 oktober, 2014 kl. 07:10 #176510Jonas.LDeltagare
@Krus 79599 wrote:
Aktivera istället något som heter E-Handelspårning i din Analytics. Mycket lättare och bättre än alla lösningar du kan hitta i Prestashop.
Hur funkar det egentligen?
Försöker följa denna https://support.google.com/analytics/answer/1009612?hl=sv men stegen stämmer inte.. hittar inte det i Analytics.
14 oktober, 2014 kl. 08:18 #176513KrusDeltagare@Jonas.L 79600 wrote:
Hur funkar det egentligen?
Försöker följa denna https://support.google.com/analytics/answer/1009612?hl=sv men stegen stämmer inte.. hittar inte det i Analytics.
Lätt gjort, gå in på Analytics > Administratör > Vy > Inställningar för e-handel sedan är det bara att aktivera funktionen. Tänk dock på att den inte kommer kunna rega gamla köp utan enbart nya som tillkommer efter att du aktiverat.
14 oktober, 2014 kl. 08:43 #176515Jonas.LDeltagare@Krus 79603 wrote:
Lätt gjort, gå in på Analytics > Administratör > Vy > Inställningar för e-handel sedan är det bara att aktivera funktionen. Tänk dock på att den inte kommer kunna rega gamla köp utan enbart nya som tillkommer efter att du aktiverat.
Kanon. Då var den aktiverad. Aktiverade inte däremot den understa: Inställning för förbättrad e-handel.
Ska man inte mata in någon kod in på slutsidan i kassan? Hur vet man annars att just kunderna kommer från Adwords och att dom slutför ett köp?
Tusen tack för hjälpen!
14 oktober, 2014 kl. 08:59 #176517KrusDeltagare@Jonas.L 79605 wrote:
Kanon. Då var den aktiverad. Aktiverade inte däremot den understa: Inställning för förbättrad e-handel.
Ska man inte mata in någon kod in på slutsidan i kassan? Hur vet man annars att just kunderna kommer från Adwords och att dom slutför ett köp?
Tusen tack för hjälpen!
Bara fråga på, därför vi finns här
Detta kommer du se med tiden när köpen trillar in, men lättast är att gå in på AdWords i Analytics kolla under kampanjer för att se vilket kampanj som konverterar bäst. Men annars kolla under Förvärv > All Trafik > Sedan kolumnen längst till höger. Där ser du vilket ”kanal” som konverterar bäst osv osv.
edit: Värt o nämna är att AdWords kommer stå som ”google / cpc” när du tittar under All Trafik.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.