Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Google shopping hjälp av någon här?
- Detta ämne har 23 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 2 månader sedan av Krus.
-
FörfattareInlägg
-
13 oktober, 2014 kl. 09:46 #176491KrusDeltagare
@Jonas.L 79575 wrote:
Ja ok. Det kanske vore värt att pröva. Jag tycker Adwords genererar massvis av klick och dags budgeten uppnås väldigt fort, men väldigt få som blir framtida kunder. Även fast vi annonserar på väldigt relevanta annons ord.
Har du säkert redan gjort men kolla närmare på negativa sökord, kan tänka mig att det finns en heldel just inom din branch!
Testa tycker jag absolut att du ska göra!
Sedan är det enkelt att komma igång när du har Prestashop, bara att ladda hem pluggin. Kan rekommendera ”Google Merchant Center” eller ”Shopping Feed”.
13 oktober, 2014 kl. 11:13 #176496Jonas.LDeltagare@Krus 79577 wrote:
Har du säkert redan gjort men kolla närmare på negativa sökord, kan tänka mig att det finns en heldel just inom din branch!
Testa tycker jag absolut att du ska göra!
Sedan är det enkelt att komma igång när du har Prestashop, bara att ladda hem pluggin. Kan rekommendera ”Google Merchant Center” eller ”Shopping Feed”.
Hur kikar man närmare på negativa sökord? Är det sådana ord som man bör spärra? Som inte genererar?
13 oktober, 2014 kl. 11:18 #176497LubicDeltagareTänk på att ni måste erbjuda hemleverans för att kunna använda Google Shopping. Vi har pratat en hel del med Google angående detta och om det verkligen är ett krav, men enligt dem så måste man alltså erbjuda hemleverans för att få sina flöden godkända.
13 oktober, 2014 kl. 11:22 #176498KrusDeltagare@Jonas.L 79583 wrote:
Hur kikar man närmare på negativa sökord? Är det sådana ord som man bör spärra? Som inte genererar?
Behöver inte vara något som inte genererar mer på irrelevanta sökningar. Är det ett sökord som inte konverterar så kan du bara pausa om det är så. Men också kolla lite närmare varför den inte konverterar, dåligt pris, dålig landningssida, fel annonstext, indirekt konvertering osv osv.
13 oktober, 2014 kl. 11:35 #176500Jonas.LDeltagare@Krus 79585 wrote:
Behöver inte vara något som inte genererar mer på irrelevanta sökningar. Är det ett sökord som inte konverterar så kan du bara pausa om det är så. Men också kolla lite närmare varför den inte konverterar, dåligt pris, dålig landningssida, fel annonstext, indirekt konvertering osv osv.
Intressant. Hur kan man kolla på detta?
Alltså kika på negativa sökord.
13 oktober, 2014 kl. 12:00 #176501KrusDeltagare@Jonas.L 79587 wrote:
Intressant. Hur kan man kolla på detta?
Alltså kika på negativa sökord.
Enkelt att kolla, gå in på AdWords. Sedan Keywords, skrolla längst ner där hittar du Negative keywords. Där fyller du på med negativa sökord.
Hur du hittar dina Negativa sökord: Klicka på Details>Search Terms>All.
Där hittar du alla söktermer som använts när någon klicka på din annons, bara att bläddra igenom och kolla vad som är irrelevant. Lägg till de ordet/en under negativa sökord.
13 oktober, 2014 kl. 12:20 #176502Jonas.LDeltagare@Krus 79588 wrote:
Enkelt att kolla, gå in på AdWords. Sedan Keywords, skrolla längst ner där hittar du Negative keywords. Där fyller du på med negativa sökord.
Hur du hittar dina Negativa sökord: Klicka på Details>Search Terms>All.
Där hittar du alla söktermer som använts när någon klicka på din annons, bara att bläddra igenom och kolla vad som är irrelevant. Lägg till de ordet/en under negativa sökord.
Nu har jag på sidan på Svenska, men går jag in där så står det ”Det saknas uppgifter för att visa särskilda frågor.”
Alltså nä rjag går in och ska kolla på negativa sökord.
EDIT: Nu fick jag fram lite. Valde senaste 7 dagar. Konstigt att huvudordet står det 2 klick, men jag betalar för betydligt fel klick. Var är dom andra klicken? I denna listan så finns det inga sökord i alla fall som jag tycker ska bli negativa..
13 oktober, 2014 kl. 12:28 #176503KrusDeltagareNej precis, det finns inga negativa sökord ännu. Men börja med att öppna fliken med alla dina sökord. Klicka på din kampanj, sedan väljer du fliken sökord. Där klickar du på detaljer bredvid den röda knappen ”Sökord” Där väljer du ”Sök Termer” Sedan ”Alla”. Där får du den listan jag pratade om. Kolla vilka som är irrelevanta kopiera och klistra in i din tomma negativa sökordlista.
13 oktober, 2014 kl. 18:42 #176507Jonas.LDeltagare@Krus 79590 wrote:
Nej precis, det finns inga negativa sökord ännu. Men börja med att öppna fliken med alla dina sökord. Klicka på din kampanj, sedan väljer du fliken sökord. Där klickar du på detaljer bredvid den röda knappen ”Sökord” Där väljer du ”Sök Termer” Sedan ”Alla”. Där får du den listan jag pratade om. Kolla vilka som är irrelevanta kopiera och klistra in i din tomma negativa sökordlista.
Det var där jag var inne och där finns inga orelevanta sökord. Finns några stycken som kanske inte är helt 100% men det är bara 1 klick på dessa ord.
När jag ändå har dig här på tråden. Vet du hur jag kan koppla Adwords till Prestashop så jag kan se om Adwords verkligen genererar kunder och inte bara klick?
Är det något mer man bör kika på i Adwords?
14 oktober, 2014 kl. 06:24 #176511KrusDeltagare@Jonas.L 79594 wrote:
Det var där jag var inne och där finns inga orelevanta sökord. Finns några stycken som kanske inte är helt 100% men det är bara 1 klick på dessa ord.
När jag ändå har dig här på tråden. Vet du hur jag kan koppla Adwords till Prestashop så jag kan se om Adwords verkligen genererar kunder och inte bara klick?
Är det något mer man bör kika på i Adwords?
Aktivera istället något som heter E-Handelspårning i din Analytics. Mycket lättare och bättre än alla lösningar du kan hitta i Prestashop.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.