Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Google kör 4 annonser i toppen
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 9 månader sedan av Ekraft.
-
FörfattareInlägg
-
24 februari, 2016 kl. 11:21 #103358zevenDeltagare
Någon som märkt någon effekt av detta? Vad tror ni det har för effekt på budgivning/seo-trafik?
24 februari, 2016 kl. 11:53 #180884EkraftDeltagareJu längre ned de organiska sökresultaten placeras, desto mindre värt blir det med SEO. Nu är det väl ingen enorm förändring med 4 i topp istället för tre, det försvinner ju en del vid sidan. Men de där vid sidan har mer och mer spelat ut sin roll när mer och mer sök kommer från mobila enheter, och dessutom kladdar Google på ordentligt med ”info-blaffor” där.
Sannolikheten ökar ju dock för att den som söker hittar vad de letar efter innan blicken kommer till de organiska söken. Det är därför viktigt att kunna placera sin annons bland de fyra första annonserna, och där ha en annons som verkligen matchar det kunden sökt på. Mindre breda matchningar med generella annonser alltså, och istället mer precision. Mer jobb, men troligen också högre konvertering på köpt trafik.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.