Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Ge bort produkter på Fyndiq….
Etiketter: 200kr, fyndiq, kundtjänst, reklamationer
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 11 månader sedan av Stefan72.
-
FörfattareInlägg
-
5 januari, 2018 kl. 08:27 #104452BartenderDeltagare
😡
Angående FYNDIQ så kallade kundtjänst och att man kan ”reklamera” allt bara det är under 200kr, och bara få grejorna…oavsett anledning…Det är bedrövlig kundtjänst på fyndiq, får bara standard mail om att det är:
Detta är inte ett ärende för vår kundtjänst utan vi har hanterat ärendet enligt våra nya rutiner.
Vi har därmed återbetalat denna kunden för sitt köp då produkten kostar under 200 SEK.Ärendet är stängt, och vi ber er vänligen men bestämt att inte öppna upp avslutade ärenden.
Oavsett vad det gäller..
Sen hänvisar fyndiq ALLTID så här på en specifikt ärende:
”Har du fler frågor eller funderingar kan du vända dig till handlarsupporten via handlare@fyndiq.se så hjälper de er att reda ut eventuella frågetecken.”Men man får inga svar alls på den mailen…
Samtidigt som detta sprids online:
https://www.flashback.org/t2174581p3
” 2017-07-11, 22:57 #26
Vladimis
Medlem
Reg: Apr 2016
Inlägg: 4
Riktigt bra sida reklamera så får ni tillbaka pengar eller skriv bara att ni inte fått varan så har ni gratis produkter gäller allt under 200 kr bara skriv något dumt så går dom på de tex. känns begagnad. lätt som en plätt. lol. Jag har fått gratis produkter för över ca 10000 kr”Det krävs handling då det bara ökar med konstiga ”reklamationer”…
Antingen så blir det en riktig kundtjänst igen, eller så får Fyndiq själva ta kostnaden för lavinen med ”reklamationer” under 200kr.
5 januari, 2018 kl. 08:59 #184488bloggusDeltagareJag är ledsen att säga det, men ni som är e-handlare och säljer genom Fyndiq har verkligen er själva att skylla och borde inte beklaga er.
Fyndiq har ju varit en s**tkanal från början, supporten varit dålig eller obefintlig. Under alla år har vartenda uppdatering av villkor och prismodeller endast avsett att tjäna mer pengar och ta det ur e-handandlarens kassa, för att deras modell inte håller måttet. Ändå har merparten av e-handlare velat att stanna och nya tillkommit utan att fatta konsekvenserna. Ni har ju godkänd dessa villkor genom att stanna eller teckna avtalen, så varför är ni förvånade?
5 januari, 2018 kl. 09:20 #184494Thomas THLDeltagare@bloggus 91095 wrote:
Jag är ledsen att säga det, men ni som är e-handlare och säljer genom Fyndiq har verkligen er själva att skylla och borde inte beklaga er.
Fyndiq har ju varit en s**tkanal från början, supporten varit dålig eller obefintlig. Under alla år har vartenda uppdatering av villkor och prismodeller endast avsett att tjäna mer pengar och ta det ur e-handandlarens kassa, för att deras modell inte håller måttet. Ändå har merparten av e-handlare velat att stanna och nya tillkommit utan att fatta konsekvenserna. Ni har ju godkänd dessa villkor genom att stanna eller teckna avtalen, så varför är ni förvånade?
Bra sagt Bloggus!
8 januari, 2018 kl. 10:27 #184512Stefan72DeltagareFast jag antar att den obefintliga kundtjänsten i mångt och mycket handlar om att det inte går att hålla på att svara på frågor hela dagarna om missnöjda handlare som inte har satt sig in i villkoren och hur det fungerar?
En sån här säljkanal fungerar ju endast om man har mycket pengar i reserv, säljer oerhört mycket av allt man har och därmed vet och budgeterar för x antal procent returer enligt villkor.
Det fungerar troligen inte om man är nystartad och tror att fyndiq är en kanal ut till de stora massorna på ett enkelt sätt utan att behöva arbeta nåt själv. Man tar hem 40 mobilskal som man tjänar 5kr st på (för man kan ju inte vara dyrare än andra) och sen får man 10% returer på det enligt villkor. Då är det klart man blir sur och skyller allt på fyndiq. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.