Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Ge bort 30 slings
- Detta ämne har 25 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Caroline.
-
FörfattareInlägg
-
14 december, 2010 kl. 11:47 #117214HjalmarDeltagare
@Tigern 13320 wrote:
Chansen att de ska zooma in din sling, nämna ditt namn eller visa loggan och bära sitt barn eller på något sätt säga, Fan va denna var bra! känns som försvinnande liten. Jag hade skrattat åt dem som har fräckheten att ifrågasätta min intelligens med ett sådant erbjudande som du nu fått.
Be dem om en garanti på papper, avtala, att du ska få en viss exponering eller att ditt namns nämns i samband med uppackningen. Då kanske du kan börja snacka om att det kan börja bli intressant. Varför ge bort varor för så mycket pengar på så vaga ”löften”?
Superbra svar.
@Mony: För 24000 får du utan problem 12000 besökare från google som har sökt på ”bärsjal”, ”babybjörn”, ”barnvagnsalternativ”. Det kan jag i princip garantera att du inte kommer i närheten av ens om din produkt skulle nämnas vid namn i några sekunder på tv.Hela upplägget luktar scam, och att du som nystartad företagare skall lägga ut så här mycket pengar på omätbar/osäker reklam är helt förkastbart.
14 december, 2010 kl. 12:28 #117217MonyDeltagareMailade dem idag och tackade nej.
Det hela är sorgligt tycker jag. Att man ska bli så ”lurad”. Vilken tur att Internet finns och Ehandels-forum! För utan era svar hade jag nog ställt upp för att sen bli jättebesviken efteråt.
Producenten pratade heller inte om att man skulle få synas på eftertexten. Kanske inte så mycket för mig som har ett helt okänt varumärke, men det borde iallafall stå Tack till MoaSling eller något sådant efter programmet. Men nej, man ska bara ge gratis och sen får man inte bli ledsen när det inte syns ett jota om ens varumärke eller produkt. Trist!
En varning borde vara synligt till alla nystartade företag.
14 december, 2010 kl. 19:36 #117241ParvelitoDeltagareFör 24K kan du säkert få visa din logotype och ”presentera” programmet. Det är SJUKT mycket de ber om, och de borde ta mig f*n skämmas som håller på så där.
Problemet är att det finns för många TV-kanaler som producerar allt mer riktig lågbudget-TV som dessutom har relativt få tittare. Och majoriteten av tittarna är sådana som sitter på ”avbytarbänken” i form av att vara arbetslös, sjukskriven, pensionär eller liknande och i alla fall inte har råd att handla. Att vara med i sådana produktioner ger verkligen ingenting.
14 december, 2010 kl. 21:12 #117244ducedoDeltagare@Parvelito 13352 wrote:
Problemet är att det finns för många TV-kanaler som producerar allt mer riktig lågbudget-TV som dessutom har relativt få tittare. Och majoriteten av tittarna är sådana som sitter på ”avbytarbänken” i form av att vara arbetslös, sjukskriven, pensionär eller liknande och i alla fall inte har råd att handla. Att vara med i sådana produktioner ger verkligen ingenting.
Lägg sedan till att tittarsiffrorna baseras på 1200 hushåll vilket gör att du inte har en suck om hur många tittare ett program egentligen når ut till. Det är förövrigt väldigt underligt att annonsörerna inte kräver bättre uppgifter än så.
15 december, 2010 kl. 02:19 #117247evomediaDeltagareDet var bra att du tackade nej även om din produkt hade skymtats så är det inte värt den summan…
Sen om man hoppar på ett sånt ”erbjudande” ska man alltid ha det skriftligt exakt hur det ska visas upp annars står man där sen vaf*n hände:P
15 december, 2010 kl. 11:08 #117267CarolineDeltagareSkönt att du tackade nej Mony, det var ett fasligt dåligt förslag.
Man får akta sig lite när man är ny, det är lätt att ta åt sig av smicker. Har själv känt mig stolt och överrumplad över att företag har hittat mig och vill sälja in både det ena och det andra, men då får man stanna upp och tänka till, det är dom som vill sälja till mig- det är ju tvärt om det ska vara!
Har dock annonserat ganska mycket i ett modemagazin under hösten, fyra halvsidesannonser till en kostnad av cirka 40 000 (då ingår själva annonstillverkningen), det är jättemycket pengar egentligen men jag hoppas att det hjälper till att bygga upp mitt varumärke. Samma tidning har nu hört av sig och undrat om jag vill vara med och sponsra med 1 st produkt som ska lottas ut i en tävling både i tidningen och på nätet (samt mailutskick till medlemmar). Jag fick själv välja produkt och jag valde en till ett värde av cirka 1400 kr, men det är också det enda jag betalar för den marknadsföringen.
Sen tror jag att man tjänar på att hålla god kontakt med folket på dessa redaktioner, de är en viktig kanal till målgruppen och kanske vill de efter ett tag göra ett reportage om ens butik…
Tycker du kan höra av dig till de föräldratidningar du gillar bäst och höra om de har något bra förslag på marknadsföring genom dom, tävlingar, annonser osv. Men pruta! Jättemycket!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.