Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Fyndiq
- Detta ämne har 338 svar, 82 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 4 månader sedan av Nicklas.
-
FörfattareInlägg
-
23 mars, 2012 kl. 14:30 #140302MissRetroDeltagare
Hej.
Har ett par frågor till Fyndiq.
Vid försäljning av varor med fler säljare.
Säljare A: 100kr får 124.50 – Provision
Säljare B: 100kr får 124.50 – Provision
Frakt: 49kr
Kund returnerar Säljare A’s vara
Får 100kr tillbaka. Säljare A får 124.50 – i sin försäljning.Vad händer med dessa 24.50Kr??
Fråga 2:Hur är status på Prestashop Modulen?
26 mars, 2012 kl. 09:16 #140562DineshDeltagareHej MissRetro,
Som handlare får du fraktersättning för varje order du får in. I de fall konsumenten ångrar och returnerar HELA sitt köp från dig så stryks ordern och ingen fraktersättning betalas heller ut (oberoende om det är fler handlare involverade i ordern eller inte). Är det så att konsumenten bara ångrar delar av den order som denne har beställt från dig (tex. returnerar 2 av 3 beställda varor från dig) så får du som handlare däremot frakersättningen utbetalad eftersom konsumenten inte ångrade och returnerade hela din order.
Vad gäller kopplingen mot Prestashop så är den fortfarande under testning. Ett problem uppstod nämligen när testningen började och det måste lokaliseras och åtgärdas. Men kopplingen ska vara på plats inom kort.
//Dinesh
@MissRetro 39048 wrote:
Hej.
Har ett par frågor till Fyndiq.
Vid försäljning av varor med fler säljare.
Säljare A: 100kr får 124.50 – Provision
Säljare B: 100kr får 124.50 – Provision
Frakt: 49kr
Kund returnerar Säljare A’s vara
Får 100kr tillbaka. Säljare A får 124.50 – i sin försäljning.Vad händer med dessa 24.50Kr??
Fråga 2:Hur är status på Prestashop Modulen?
9 maj, 2012 kl. 21:11 #144819MissRetroDeltagareHur går det med Prestashopkopplingen?
10 maj, 2012 kl. 14:46 #144889Anton ADeltagareJag har en fråga till Fyndiq.
Varför går ni in och ändrar både rubriker och texter utan att meddela oss handlare? Ibland tar ni t.om. bort text.10 maj, 2012 kl. 14:53 #144891pyhobbyDeltagareHar man gjort ändringar efter att man först godkänt din produkt, eller är det ändringar som gjorts under granskningen?
Jag har också fått några produkter justerade, men då har man gjort ändringen innan jag godkänt och publicerat varan. I mitt fall har det bara varit några bindestreck eller liknande. Jag förstår att man vill att det ska se enhetligt ut på siten men man borde kanske tydligare meddela att ändringar gjorts.
10 maj, 2012 kl. 14:57 #144892Anton ADeltagare@pyhobby 44012 wrote:
Har man gjort ändringar efter att man först godkänt din produkt, eller är det ändringar som gjorts under granskningen?
Jag har också fått några produkter justerade, men då har man gjort ändringen innan jag godkänt och publicerat varan. I mitt fall har det bara varit några bindestreck eller liknande. Jag förstår att man vill att det ska se enhetligt ut på siten men man borde kanske tydligare meddela att ändringar gjorts.
Under själva granskningen. Det är väldigt ofta de ändrar rubriken, och i detta fallet har de även tagit bort en paragraf text…
Att de ändrar är fullt föreståeligt, men de kunde åtminstone meddela oss samt berätta varför de ändrat.
10 maj, 2012 kl. 15:04 #144893pyhobbyDeltagareHåller med, en liten notering att man gjort ändringar vore på sin plats. Det tror jag Fyndiq tjänat på i längden också. Då får ju vi som säljare kunskapen om vad man från Fyndiqs sida vill undvika. Nästa gång man lägger ut en produkt har man det i åtanke vilket kanske besparar Fyndiq några sköna sekunder under granskningen.
10 maj, 2012 kl. 15:07 #144894Anton ADeltagare@pyhobby 44014 wrote:
Håller med, en liten notering att man gjort ändringar vore på sin plats. Det tror jag Fyndiq tjänat på i längden också. Då får ju vi som säljare kunskapen om vad man från Fyndiqs sida vill undvika. Nästa gång man lägger ut en produkt har man det i åtanke vilket kanske besparar Fyndiq några sköna sekunder under granskningen.
Precis! Just nu är det svårt att veta hur de vill att annonserna ska vara…
11 maj, 2012 kl. 09:54 #144995DineshDeltagare@MissRetro 43935 wrote:
Hur går det med Prestashopkopplingen?
Hej Miss Retro,
Tyvärr har vi stött på några problem under testningsarbetet med kopplingen mot Prestashop så det har dragit ut på tiden.
Status nu är att det ska till en liten liten ändring som sedan ska testas och sedan hoppas vi att vi ska vara igång.//Dinesh
11 maj, 2012 kl. 10:08 #144996DineshDeltagare@skinza.se 44010 wrote:
Jag har en fråga till Fyndiq.
Varför går ni in och ändrar både rubriker och texter utan att meddela oss handlare? Ibland tar ni t.om. bort text.Hej Skinza,
Att vi ibland ändrar rubriker och produkttexter under granskningen är för att vi dels utgår från en Fyndiq-mall för hur rubriker ska vara uppbygda (så att produktannonserna ser mer eller mindre enhetliga ut), men också för att vi ibland inte tycker att all information i produkttexterna, så som de skickas in, är relevant, eller så behöver vi i andra fall lägga till information som fattas.
Våra ändringar i granskningen går som förslag till dig som handlare att godkänna, och skulle du tycka att någon ändring är helt uppåt väggarna så behöver du självklart inte godkänna denna, utan kan kontakta oss via handlare@fyndiq.se och diskutera ändringen.
Sedan håller jag helt och fullt med om att det skulle vara bra om vi kunde kommunicera varför vi gjort ändringarna på ett smidigt sätt. Hela produktgranskningsflödet är något vi jobbar med för att göra det mer effektivt och då ska givetvis sådana kommunikationsflöden utvecklaas och förbättras.
//Dinesh
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.