Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Fyndiq
- Detta ämne har 338 svar, 82 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 4 månader sedan av Nicklas.
-
FörfattareInlägg
-
22 mars, 2012 kl. 14:16 #140052Per NilssonDeltagare
@Magento 38778 wrote:
Ja om man tänker lite längre. Kan dra en parallell till emeet:
Ingen försäljning på emeet men glöm inte att emeet sponsras av Jetshop
Skitbra att det sponsras, jag vill hemskt gärna betala så lite som möjligt och det kan jag tack vare att hjältar som Klarna, Payson, Jetshop m.fl. går in och sponsrar eventet för oss e-handlare.
22 mars, 2012 kl. 14:21 #140053MagentoDeltagare@Per Nilsson 38779 wrote:
Skitbra att det sponsras, jag vill hemskt gärna betala så lite som möjligt och det kan jag tack vare att hjältar som Klarna, Payson, Jetshop m.fl. går in och sponsrar eventet för oss e-handlare.
Du menar köper reklam?
22 mars, 2012 kl. 14:24 #140054MagentoDeltagareJag tycker att det är befogat att vara skeptisk till vilka företag som ligger bakom diverse varumärken. Vilka fördelar ger det? Jag skulle bli minst sagt misstänksam om Bofors går in och ”sponsrar” utsatta kvinnor i afghanistan eller om BP satsar på forskning om bilar som drivs av vatten.
22 mars, 2012 kl. 14:27 #140055Per NilssonDeltagare@Magento 38780 wrote:
Du menar köper reklam?
Kalla det vad du vill. Jag har inget emot att leverantörer gör ”reklam” eller sponsrar ett event.
Ärligt, ser du inte fördelen med det?
Vad hindrade er ifrån att sponsra emeet?
22 mars, 2012 kl. 14:27 #140056ParvelitoDeltagareSÅ mycket reklam fick de väl ändå inte, utan jag ser det mer som att de delar med sig av något bra. På #emeet var t.ex. fakturakonkurrenterna Payson och Klarna bägge två sponsorer, och tårtorna levererades med Paysons konkurrent Skrills logotyp.
Vad gäller Fyndiq så ser jag heller inte problem med vem som äger det. Själv har jag sålt saker där, och är inte kund hos någon av de delägande webshopleverantörerna. Fyndiq är en säljkanal precis som andra, de är väldigt duktiga på att svara på frågor här, och jag tycker de är bra om ehandlare kan diskutera en säljkanal öppet med varandra.
22 mars, 2012 kl. 14:30 #140057Per NilssonDeltagare@Magento 38781 wrote:
Jag tycker att det är befogat att vara skeptisk till vilka företag som ligger bakom diverse varumärken. Vilka fördelar ger det? Jag skulle bli minst sagt misstänksam om Bofors går in och ”sponsrar” utsatta kvinnor i afghanistan eller om BP satsar på forskning om bilar som drivs av vatten.
Ja, varför inte dra paralleller till nazisterna och kommunisterna när du ändå är igång?
Eller så tar du ditt förnuft tillfånga och inser att du gör dig en ganska så stor otjänst genom att kritisera sponsringen av emeet.
Ärligt?
22 mars, 2012 kl. 14:38 #140060MagentoDeltagare@Per Nilsson 38784 wrote:
Ja, varför inte dra paralleller till nazisterna och kommunisterna när du ändå är igång?
Eller så tar du ditt förnuft tillfånga och inser att du gör dig en ganska så stor otjänst genom att kritisera sponsringen av emeet.
Ärligt?
Det kanske jag gör mycket väl. Men åter till fyndiq. Jag tycker det är naivt att tro att det inte kommer att finnas nackdelar med att inte vara e-butik.se kund eller NE kund längre fram. Är detta ett möjligt scenario?
Sedan så vill jag egentligen inte kritisera jetshops sponsring utan min poäng var just mantrat om ”inget sälj på emeet” och sedan så inleddes eventet med ”Jetshop, världens bästa ehandelsplattform”.
22 mars, 2012 kl. 14:43 #140061Jimmy OstromDeltagareJag håller med dig Per. Vill vi ha detta gratis så måste sponsorer finnas!
@Per Nilsson 38779 wrote:
Skitbra att det sponsras, jag vill hemskt gärna betala så lite som möjligt och det kan jag tack vare att hjältar som Klarna, Payson, Jetshop m.fl. går in och sponsrar eventet för oss e-handlare.
22 mars, 2012 kl. 14:44 #140062Per NilssonDeltagare@Magento 38787 wrote:
Det kanske jag gör mycket väl. Men åter till fyndiq. Jag tycker det är naivt att tro att det inte kommer att finnas nackdelar med att inte vara e-butik.se kund eller NE kund längre fram. Är detta ett möjligt scenario?
Sedan så vill jag egentligen inte kritisera jetshops sponsring utan min poäng var just mantrat om ”inget sälj på emeet” och sedan så inleddes eventet med ”Jetshop, världens bästa ehandelsplattform”.
Det var väl sagt mer med glimten i ögat än på fullaste allvar. Det var i alla fall så jag tolkade det.
Vi får passa oss för Fyndiqs världsherravälde bland rabattsajter…
22 mars, 2012 kl. 14:45 #140063Jimmy OstromDeltagareJag håller med, det är bra att det finns människor som vill vara skeptiska för detta gynnar alla så länge man håller det på en rimlig nivå tycker jag.
Men jag har förstår inte riktigt vad du vill komma? Är du och din kollega lite svartis på dessa stora bolag som kan pumpa in massor med tusenlappar i Emeet eller?
Jag har som sagt svårt att se vart du vill komma.
@Magento 38781 wrote:
Jag tycker att det är befogat att vara skeptisk till vilka företag som ligger bakom diverse varumärken. Vilka fördelar ger det? Jag skulle bli minst sagt misstänksam om Bofors går in och ”sponsrar” utsatta kvinnor i afghanistan eller om BP satsar på forskning om bilar som drivs av vatten.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.