Visar 10 inlägg - 171 till 180 (av 339 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #139140
    Dinesh
    Deltagare

    Hej Prix,

    I vår information till handlare vad gäller produktannonser påpekar vi alltid att både informativa, lockande och välformulerade produkttexter såväl som professionella och attraktiva produktbilder är viktigt för kundens shoppingupplevelse och benägenhet till köp. Annonserna passerar dessutom Fyndiqs granskningsprocess snabbare och kommer fortare ut till försäljning om de är utformade som de ska och inte behöver skickas tillbaka till handlaren för komplettering. Vårt mål är att steg 2 och 3 i utvecklingen av Fyndiq som plattform, vilket innefattar att under detta år bygga in intelligens som premierar bra fynd och attraktiva produkter samt kunna lokalisera och premiera handlare som säljer bra och kvalitativa fynd, ska resultera i att oattraktiva annonser och ljumna produkter under tid ska sålla ut sig själv.

    //Dinesh

    @Prix 37636 wrote:

    Även vi tog bort våra produkter.

    Tycker att b-klassiga bilder drar ner värdet på sidan. Smycken, filmer, smink osv. som är fotograferat mot ett köksbord, matta eller liknande.

    #139141
    Dinesh
    Deltagare

    Hej Per Nilsson,

    Piratkopior är absolut inte tillåtet att sälja på Fyndiq. Det står tydligt i vårt försäljningsavtal som alla handlare väljer att godkänna då de lägger ut produkter till försäljning på Fyndiq. Stöter produktgranskningen på misstänkta piratkopior inleds alltid en dialog med handlaren i fråga där det klargörs om produkten är licenserad och kan godkännas eller inte licenserad och måste nekas. Det händer dock att vissa piratkopierade och icke-licensierade produkter slinker igenom granskningen ibland och därför har vi en rutin att med jämna mellanrum scanna sajten efter tveksamma produkter och hittar vi några kontaktas alltid den berörda handlaren. Ibland visar sig produkterna var helt ok men i vissa fall måste de plockas bort. Vad gäller problematiska produkter har vi dessutom en löpande dialog med våra jurister som kan ge oss råd i de fall av gråzooner som kan uppstå.

    Misstänker du att någon produkt är en piratkopia tar vi gärna emot tips, eftersom arbetet med att hålla Fyndiq fritt från den sortens produkter är viktigt för oss.

    //Dinesh
    @Per Nilsson 37637 wrote:

    Fint att de säljs piratkopior där också. :)

    #139142
    Dinesh
    Deltagare

    Hej Fotofyndet,

    Det är självklart tråkigt att höra att era produkter inte sålde på Fyndiq. Vad tror du att det beror på? Tror du det beror på att de inte ligger i linje med vad den typiska Fyndiqkonsumenten är intresserad av? Exponerades de inte tillräckligt på sajten eller tror du det finns någon annan faktor som bidrog till att de inte sålde?

    För faktum är att många handlare säljer på Fyndiq och många konsumenter hittar fyndvaror här varje dag. Närmare bestämt 1400 produkter säljs på Fyndiq varje dag och konverteringen ligger på 5,3% vilket är väldigt högt för att vara en sajt med så brett produktutbud. Så Fyndiq fungerar. Men självklart kan vi bli bättre i många avseenden och har också för avsikt att bli det!

    //Dinesh

    @fotofyndet 37642 wrote:

    Bra att ni påminde om Fyndiq, jag rensade bort alla våra produkter därifrån nu också. Vi sålde inte en enda.

    #139145
    Dinesh
    Deltagare

    Hej Greger,

    Det är tråkigt att höra att du känner att Fyndiq inte är en kanal du vill lägga ner mer tid på.
    1400 produkter per dag säljs av olika handlare på Fyndiq och sajten håller en konvertering på 5,3%, vilket är tydliga siffror att Fyndiq definitivt fungerar bra som merförsäljningskanal.
    Vad är det som gör att du upplever att de produkter du säljer inte är gångbara på Fyndiq trots att, som du skriver, de borde vara det?

    //Dinesh

    @GregerA 37646 wrote:

    Jag lade en del produkter på Fyndiq i början, sålde lite, men har inte lagt in något nytt på länge. Nu har vi ju mest produkter som inte alls är gångbara på Fyndiq, men några borde vara det. Men det känns inte som en kanal vi skall lägga nån mer tid på.

    Rubrikförslag till Julius: ”Riktiga e-handlare överger Fyndiq!” ;)

    #139148
    Dinesh
    Deltagare

    Hej Skinza,

    För att kunna bemöta din kritik skulle jag behöva lite mer konkreta exempel på vad du är missnöjd med vad gäller Fyndiqs admindel.

    Vad gäller piratkopior har vi sedan Fyndiq startade haft som rutin att kontinuerligt gå igenom produktutbudet på sajten för eventuella piratkopior som slunkit igenom granskningen. Hittar vi tveksamma produkter eller produkter som är av ett visst varumärke men saknar information om att det skulle vara en licensierad produkt så kontaktar vi alltid handlaren i fråga för att höra hur det förhåller sig med produkten/produkterna.
    Genom att välja att godkänna våra försäljningsavtal då man som handlare lägger ut produkter på Fyndiq, förbinder man sig också att inte sälja piratkopior på Fyndiq. Arbetet med att hålla Fyndiq rent från piratkopior är oerhört viktigt och det är därför vi har rutinen med att kontinuerligt scanna av sajten efter dessa.

    //Dinesh

    @skinza.se 37647 wrote:

    Fyndiqs admindel är värdelös…

    @skinza.se 37723 wrote:

    Fick precis ett mail av Fyndiq där de sade att de höll på att gå igenom alla produkter för att rensa bort piratkopior osv. :p
    Ehandel.se har en allt större påverkan på företag kopplade till ehandeln:D

    #139149
    Dinesh
    Deltagare

    Hej Jimmy Öström,

    Vad gäller den långa granskningstiden av inskickade produkter så är det något vi har fått bukt med genom att strukturera om arbetsflödet och anställa mer personal. Av den feedback vi fått från många handlare så verkar de flesta vara nöjda med hur produktgranskningen flyter på idag.

    Vad gäller kritiken av gränssnittet antar jag att du menar adminsidorna? Som du skriver så har vi duktiga utvecklare på Fyndiq som ständigt arbetar med att steg för steg utveckla och förbättra olika aspekter av Fyndiq. Allt är inte perfekt i dagsläget – det är vi medvetna om – men vi kommer självklart att fortsätta arbetet med att utveckla Fyndiq till sin fulla potential som merförsäljningskanal och fyndvaruhus, vilket kommer innebära både smidigare administration av produkter och att Fyndiq blir ännu effektivare som plattform i att premiera bra fynd och seriösa handlare.

    //Dinesh

    @Jimmy Öström 37650 wrote:

    Jag tycker det är riktigt tråkigt att läsa att det tagit lång tid för produkterna att komma in på deras sida och att deras gränssnitt är kasst.

    Jag gillar deras sida, tycker den är skitsnygg och skulle lätt kunna handla där.

    Men som ni säger så är en del produkter ”lagom” höjda i ca priset:eek:

    Frågan är varför det blivit så fel. Det är ju människor bakom som har kodare runt om sig dagligen och bra personal så där borde inte vara några problem.

    #139150
    fotofyndet
    Deltagare

    @Dinesh 37772 wrote:

    Hej Fotofyndet,

    Det är självklart tråkigt att höra att era produkter inte sålde på Fyndiq. Vad tror du att det beror på? Tror du det beror på att de inte ligger i linje med vad den typiska Fyndiqkonsumenten är intresserad av? Exponerades de inte tillräckligt på sajten eller tror du det finns någon annan faktor som bidrog till att de inte sålde?

    För faktum är att många handlare säljer på Fyndiq och många konsumenter hittar fyndvaror här varje dag. Närmare bestämt 1400 produkter säljs på Fyndiq varje dag och konverteringen ligger på 5,3% vilket är väldigt högt för att vara en sajt med så brett produktutbud. Så Fyndiq fungerar. Men självklart kan vi bli bättre i många avseenden och har också för avsikt att bli det!

    //Dinesh

    Hej Dinesh

    Ja, svårt att säga. Priserna var avsevärt lägre än våra (äkta) ordinarie priser i webshopen. Men jag tror att det kan vara som du säger att kamerafilter är en ganska specifik produkt som man söker, hittar och köper. Inget man handlar för att man råkar springa över det på Fyndiq. I övrigt hade vi bilder och produktinformation som i vår webshop och väl i linje med övriga liknande varor på Fyndiq.

    #139153
    danielandersson
    Deltagare

    @Dinesh 37778 wrote:

    Vad gäller piratkopior har vi sedan Fyndiq startade haft som rutin att kontinuerligt gå igenom produktutbudet på sajten för eventuella piratkopior som slunkit igenom granskningen. Hittar vi tveksamma produkter eller produkter som är av ett visst varumärke men saknar information om att det skulle vara en licensierad produkt så kontaktar vi alltid handlaren i fråga för att höra hur det förhåller sig med produkten/produkterna.
    Genom att välja att godkänna våra försäljningsavtal då man som handlare lägger ut produkter på Fyndiq, förbinder man sig också att inte sälja piratkopior på Fyndiq. Arbetet med att hålla Fyndiq rent från piratkopior är oerhört viktigt och det är därför vi har rutinen med att kontinuerligt scanna av sajten efter dessa.

    Då hjälper jag er lite, nämligen ytterst tveksamt till att de har licens för följande:
    [url]http://fy[/url] ndiq.se/elektronik/iphone-4/skal-iphone-4-creditcard-rod/ (+ andra färger)
    [url]http://fy[/url] ndiq.se/elektronik/iphone-4/kreditkort-skal-iphone-44s-ljusbla/
    [url]http://fy[/url] ndiq.se/elektronik/iphone-4/skal-iphone-44s-steve-jobs1/
    [url]http://fy[/url] ndiq.se/elektronik/iphone-4/skal-iphone-44s-coca-cola-vit/ (och de andra färgerna)
    [url]http://fy[/url] ndiq.se/elektronik/iphone-4/skal-iphone-44s-coca-cola2/
    [url]http://fy[/url] ndiq.se/elektronik/iphone-4/skal-iphone-4-coca-cola1/
    [url]http://fy[/url] ndiq.se/sok/iphone%20skal%20kitty/?
    [url]http://fy[/url] ndiq.se/sok/iphone%20skal%20ed%20hardy/?
    [url]http://fy[/url] ndiq.se/elektronik/iphone-4/skal-iphone-4-audi/
    + ett gäng iPhone-skal med tryck från diverse fotbollslag

    Hur verifierar ni att de har licens att sälja dem?

    #139161
    Parvelito
    Deltagare

    @Dinesh 37768 wrote:

    Att du upplever effekten av vår förändring som att dina produkter försvann i ett hav av oseriösa produkter med påhittade ordinariepriser är givetvis beklagligt. Men vi är ändå av tron att det är de bra produkterna till bra priser som kommer att väljas av konsumenterna – inte de oseriösa produkterna med fantasiordinariepriser.

    För oss är detta bara början. Och tack vare konstruktiv feedback från er kan vi vidareutveckla Fyndiq. Från vår sida finns det tusentals funktioner och områden att arbeta med :). Det inkluderar givetvis även utveckling av administrationssystemet för er handlare att lägga upp nya produkter på Fyndiq. Det skulle vara intressant att höra vad du upplever som mest besvärligt i detta flödet i dagsläget.

    Ett bra steg skulle kanske vara att man slopade ”ordinarie pris” helt och hållet, det är väl tveksamt om den modell ni har idag skulle hålla för en granskning av Konsumentverket eftersom de ordinarie priserna inte kan verifieras, och det ser ut som att man ständigt kör med Extrapris vilket inte heller är tillåtet. Se t.ex. domen mot Hemtex och kritiken mot Tretti.se.

    Eftersom det är Fyndiq som är säljare av produkten så tror jag att konsumenterna upplever det som väldigt jobbigt när identiska produkter uppträder under olika priser.

    Se t.ex dessa som är samma produkt:
    [url]http://fy[/url] ndiq.se/elektronik/mobil/krusell-edge-mobilvaska-lader-vit1/
    Ordinarie pris: 299kr, nu 199kr

    [url]http://fy[/url] ndiq.se/elektronik/mobil/krusell-edge-mobilvaska-lader-vit/
    Ordinarie pris: 249kr, nu 149kr

    [url]http://fy[/url] ndiq.se/elektronik/mobil/krusell-edge-case1/
    Ordinarie pris: 199kr, nu 149kr

    Sedan kan man köpa den i undertecknads webshop för 129kr + 19kr i frakt, vilket ger mig poängen att det är inte särskilt bra fynd man gör på Fyndiq med den modell ni valt. Ni borde kanske ställa krav på att skall man sälja något identiskt så får man lov att hålla samma pris?

    Och där ligger också möjligheten att importera produkter. Varför inte kunna skicka upp en enkel semikolonseparerad textfil med erforderlig information? Det kan så gott som alla system generera och då kan man skjuta upp något tusental produkter på några minuter. Och det utan att ha Sello eller en webshopsplattform som skapat koppling mot ert API.

    #139184
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Håller med i allt du skrev men verkligen i detta med filen!

    @Parvelito 37794 wrote:

    .
    Varför inte kunna skicka upp en enkel semikolonseparerad textfil med erforderlig information? Det kan så gott som alla system generera och då kan man skjuta upp något tusental produkter på några minuter. Och det utan att ha Sello eller en webshopsplattform som skapat koppling mot ert API.

Visar 10 inlägg - 171 till 180 (av 339 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.