Visar 10 inlägg - 141 till 150 (av 339 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #126850
    Nicklas
    Deltagare

    @Dinesh 24134 wrote:

    så det finns ingen perfekt lösning :) (eller så har vi bara inte kommit på den än.. )

    Eller så kan man spana på tex. Traderas prislista och de gör kanske fel som har max ersättning på 100kr.
    http://www.tradera.com/portals/Foretag.aspx?NodeID=7286

    #127072
    Prix
    Deltagare

    Jag är lite lat så frågar här; Fyndiq provision tas väl på beloppet utan moms, inte priset som kunden köper för?

    Ex. Kund köper för 100 kr varav 20 kr moms. Fyndiq tar provision på 80 kr?

    #127073
    Joel
    Deltagare

    Ja, vad är det för fel på max ersättning 100 kr per order? :) Körde ni inte med det tidigare?

    #127077
    Parvelito
    Deltagare

    @Prix 24377 wrote:

    Jag är lite lat så frågar här; Fyndiq provision tas väl på beloppet utan moms, inte priset som kunden köper för?

    Ex. Kund köper för 100 kr varav 20 kr moms. Fyndiq tar provision på 80 kr?

    Fyndiq tar provision på hela beloppet, men det är inkl moms. Dvs, du säljer en sak för 100kr med 15% provision. Fyndiq tar 15kr, kvar till dig blir det 85kr, som är 68kr + moms.

    #127141
    Dinesh
    Deltagare

    @Parvelito 24382 wrote:

    Fyndiq tar provision på hela beloppet, men det är inkl moms. Dvs, du säljer en sak för 100kr med 15% provision. Fyndiq tar 15kr, kvar till dig blir det 85kr, som är 68kr + moms.

    Tack Parvelito för att du svarar åt mig! :p

    //Dinesh

    #127254
    Dinesh
    Deltagare

    @Joel 24378 wrote:

    Ja, vad är det för fel på max ersättning 100 kr per order? :) Körde ni inte med det tidigare?

    Hej Joel,

    Jo vi testade att ha en provisionsmodell med maxtak 100 kr i ca. ett år. Men vad vi märkte av så har den modellen inte attraherat så många handlare och har heller inte givit någon större effekt.

    Så istället har vi alltså valt att använda oss av en provisionstrappa utan tak. Detta för att vi, efter att ha räknat på hur våra anslutna e-handlares försäljning ser ut, tror att det är en modell som bäst gynnar flest e-handlare.

    Sen finns det såklart e-handlare som gillade maxtaket på 100 kr bättre – det är svårt att till fullo tillfredställa alla..

    //Dinesh

    #127268
    Dinesh
    Deltagare

    @Nicklas 24138 wrote:

    Eller så kan man spana på tex. Traderas prislista och de gör kanske fel som har max ersättning på 100kr.
    http://www.tradera.com/portals/Foretag.aspx?NodeID=7286

    Hej Nicklas,

    Både Blocket och Tradera är jättebra kanaler men de är ju varken lika varandra eller lika Fyndiq. Fyndiqs affärsmodell fungerar ju som så att säljer vi inte era varor så får vi inga pengar och därför tar vi då heller inte ut några avgifter. Dvs. vi har försökt ta bort hela riskmomentet för er e-handlare. Kanske Traderas eller Blockets modeller passar vissa bättre och Fyndiqs modell är mer gynnsamt för andra :)

    //Dinesh

    #132210
    Edman
    Deltagare

    Hur ligger ni egentligen till med granskningstider samt ledtider för mailsvar? Några produkter har väntat snart en vecka medan andra blev godkända samma kväll. Nu i juletid vill man ju ha upp sina produkter så snabbt som möjligt, även om jag förstår att ni har mycket att göra.

    #132211
    Anton A
    Deltagare

    @Edman 30089 wrote:

    Hur ligger ni egentligen till med granskningstider samt ledtider för mailsvar? Några produkter har väntat snart en vecka medan andra blev godkända samma kväll. Nu i juletid vill man ju ha upp sina produkter så snabbt som möjligt, även om jag förstår att ni har mycket att göra.

    Tar väldigt lång tid at få upp produkterna…

    #132288
    Dinesh
    Deltagare

    @Edman 30089 wrote:

    Hur ligger ni egentligen till med granskningstider samt ledtider för mailsvar? Några produkter har väntat snart en vecka medan andra blev godkända samma kväll. Nu i juletid vill man ju ha upp sina produkter så snabbt som möjligt, även om jag förstår att ni har mycket att göra.

    Hej,

    Alla inskickade produkter ska granskas och godkännas inom max 3 arbetsdagar, men givetvis helst så fort som möjligt – särskilt så här i juletider. Är det någon info. som fattas i tex. produkttexten eller om det är något annat knas med den inskickade produkten så läggs den åt sidan och ni ska få ett mejl som specifierar vad som måste kompletteras. Tyvärr ligger vi lite efter med den här återkopplingen till er vad gäller kompletteringar :-( . Vi ber om ursäkt för det och jobbar på att bli mer effektiva där.

    Är det så att ni har någon produkt som inte blir godkänd så kan ni alltid slänga iväg ett mejl till emelie@fyndiq.se och höra vad som fattas. Då brukar man få ett snabbt svar. Men självklart är det egentligen vårat ansvar att återkoppla till er så fort något behövs kompletteras, och vi jobbar som sagt på att bli mer snabbfotade där.

    //Dinesh

Visar 10 inlägg - 141 till 150 (av 339 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.