Visar 10 inlägg - 91 till 100 (av 338 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #113053
    Joel
    Deltagare

    @mickewidell 8642 wrote:

    Som du märkt har vi haft grova driftsstörningar idag. Så grova att vi överväger att lämna citycloud som hostar Fyndiq idag för att hitta något mer stabilt. Nu är dock sajten uppe och snurrar igen.

    Nu fungerar det inte här hos mig igen .. :(

    #113056
    Dinesh
    Deltagare

    Hej Joel,

    Vår sajt är uppe igen sen en timme tillbaka. Ber om ursäkt för strulet! Som Micke skrivit här har vi börjat jakten på ny serverlösningen för Fyndiq, då detta inte alls är acceptabelt.

    MVH
    Dinesh

    #113057
    Hjalmar
    Deltagare

    Det är i chrome på mac man får säkerhetsfel om man går till https://www.fyndiq.se (innan redirekten). Vet inte om felet reproduceras i chrome för alla plattformar. Ingen biggy kanske då jag sett att ni länkar till fyndiq.se utan www överallt, men ändå.

    #113058

    @mickewidell 8641 wrote:

    Ja som ni märkt är ajax-urlerna inte fullt ut implementerade än. De syns i nuläget inte när man klickar på produkter på framsidan, men om man klickat på en kategori eller gjort en sökning och därifrån går in på en produkt så får man upp ajax-urlen. Att ajaxifiera samtliga URLer (inkl sökningar) står på min todo-lista.

    Sen att de länkar som finns på Google inte är exakt samma länkar som användaren ser, har det någon negativ effekt SEO-mässigt? Menar du att Google inte ser det som samma länk som andra länkar till samma produkt på webben, och att länkens ”värde” därmed sänks?

    sänks å sänks… de får ju inget värde alls (av varandra) de är HELT olika sidor för google. man kan berätta för dem…

    #113075
    Joel
    Deltagare
    #113076
    sailorcap
    Deltagare

    Härligt med publicitet för er!

    #113079
    PatrikS
    Deltagare

    Hur får man tag på erat API för att lägga in produkter från sitt egna system? Eller finns det inte öppet för oss som har egenbyggda system än?
    Det vore trevligt om det kom.

    #113084
    Parvelito
    Deltagare

    Testade just att lägga upp några produkter som jag tror kan passa där, och det var inga större problem att lägga upp dem. Lite seg bildbehandling, men i övrigt OK. Visst går det snabbare med API:er, men det tar inte mer än 1 minut att lägga upp dem manuellt om man klipper och klistrar.

    15% är inte billigt, men kan man bli av med riktiga surdegar på lagret som man har lite för mycket av så är det OK.

    #113111
    teddyjohan
    Deltagare

    Är lite fundersam över om jag kan använda Fyndiq till något. Den juridiska definitionen av extrapris (eller motsv) är ju att en produkt ska tillhöra ordinarie sortiment, vara väsentligt nedsatt och under en begränsad period.

    Men om produkten inte är nedsatt utan helt enkelt väldigt billig ändå? Eller om produkten är unik (inte ensam i sin kategori, men den enda av det märket i Sverige), hur värderar ni den då?

    Låt säga att jag har en produkt som är i ordinarie sortiment till ett marknadsnormalt pris, men istället paketerar en årsförbrukning i en kartong och säljer den till ett reducerat pris (mängdrabatt)? Exempelvis tolv schampon, 150 kondomer eller vad det nu än kan vara. Då är produkten i sig kanske inte ut-read men konsumenten kan ändå få ett bra pris.

    Kort sagt så har jag vare sig e-butik eller hyllvärmare, men jag har en hel del affärsbekanta som nog skulle vara intresserade av att sälja diverse saker via Fyndiq, förutsatt att det finns en flexibilitet för annat än s.k. surdegar :)

    #113116
    Dinesh
    Deltagare

    Hej,

    Så här ser vi på produktutbudet på Fyndiq. Det ska vara nya produkter där man som konsument inte hittar samma vara till ett billigare pris någon annanstans i Sverige. Kan den köpas utomlands ska den inte vara billigare inklusive frakt och skatter från det landet. Sedan går det ju att ta detta till extremer genom att gå mot tillverkare i Asien via Alibaba.com osv. men vi försöker här agera på det normala konsumentplanet. Vi granskar varje produkt som skickas in till oss för att se till att Fyndiqs försäljningspris har ett ”fyndpris”. Detta gör vi manuellt, och där som med allt annat hos oss just nu är det något vi hela tiden försöker utveckla än mer, förbättra och effektivisera. Detta så konsumenten får en ”fyndgaranti” vilket i slutändan du som e-handlare vinner på då trafiken och försäljningsvolymerna för dina hyllvärmare kommer att öka.

    Här är det självklart lättare med kända varumärken då en prisjämförelse blir enklare för alla att göra. Svårare blir det med mindre kända varumärken eller egentillverkade saker och där blir det en subjektiv bedömning från vår sida så gott det går.

    Tumregeln är i alla fall: upplever konsumenten produkten som ett fynd, säljs din hyllvärmare snabbare… ☺

    Visst kan man använda Fyndiq även om man inte har en webbshop. Så länge du kan ta emot mail och kan skicka Fyndiqordrar av dina produkter till konsumenter, är det bara att sätta igång. Däremot har vi vårt fokus främst på e-handlare då Fyndiqs flöden inte skiljer sig så mycket från deras vanliga orderflöden (bra produktbilder, postgång, returer osv).

    Fyndiq kommer nog aldrig att bli en partihandelsplats för större partier. För dessa är t.ex. Gekås (Ullared) ett mycket bättre alternativ som köper hela partier. Exempelvis blir du då av med dina 2000 cykelhjälmar på ett bräde medan på Fyndiq kommer du varje dag under lång tid att behöva skicka en cykelhjälm åt gången med Posten. Omvänt är Fyndiq en perfekt kanal för dina 3 cykelhjälmar som du inte lyckats få sålt i din egna fyndhörna.. men här är Gekås inget bra alternativ ☺

    Hej så länge,
    Dinesh

Visar 10 inlägg - 91 till 100 (av 338 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.