Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Fyndiq får nya investerare
- Detta ämne har 19 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Dinesh.
-
FörfattareInlägg
-
8 februari, 2011 kl. 14:30 #118765HjalmarDeltagare
Ahh, piffiga kommentarer på Di.se. The Greater Internet Fuckwad Theory håller ännu.
När var det den här investeringen skedde Dan?
8 februari, 2011 kl. 15:16 #118767Richie72DeltagareStort grattis. Jag tror på fyndiq, ska bli kul att se hur det utvecklas under 2011.
8 februari, 2011 kl. 15:16 #118768DineshDeltagareStort tack!!
Det känns väldigt skojigt att kunna öka tempot nu både marknadsföringen av Fyndiq men även för att optimera och utveckla Fyndiq som kanal för hyllvärmarna En av de större nyheterna är att vi mkt snart (vilket vi kanske sagt ett tag nu) har ett komplett API så att en Fyndiq order följer ert vanliga orderflöde. Info om när detta är klart efter våra tester informerar vi självklart om här.
Jag uppskattar all den info och feedback vi fått under hösten, och hoppas att jag kommer fortsätta få höra allt vi kan göra justeringar och förbättringar på så att Fyndiq som kanal kan bli ett bra verktyg för alla.
/Dinesh
8 februari, 2011 kl. 15:50 #118769bloggusDeltagareJag hoppas projektet tar fart för er.
Dock är jag inte förvånad över kanske något negativa kommentarer på DI. Man borde verkligen tänka efter innan man uttalar sig på detta sätt:
”Vi siktar in oss på de mindre e-handlarna och säljer deras svårsålda produkter under vårt eget namn”, säger Dinesh Nayar, vd för Fyndiq, till Dagens Industri.
Låter i mina ögon att man säljer ”skit” som e-handlarna inte lyckats sälja i sina shoppar. Nej, inte bra marknadsföring i sådana uttalanden. Men kanske bara jag uppfattar det så.
8 februari, 2011 kl. 17:19 #118770DineshDeltagare@bloggus 15100 wrote:
Jag hoppas projektet tar fart för er.
Dock är jag inte förvånad över kanske något negativa kommentarer på DI. Man borde verkligen tänka efter innan man uttalar sig på detta sätt:
Låter i mina ögon att man säljer ”skit” som e-handlarna inte lyckats sälja i sina shoppar. Nej, inte bra marknadsföring i sådana uttalanden. Men kanske bara jag uppfattar det så.
Hej,
Vi anser att de svåra/kostsamma för e-handlare är marknadsföring. Från vår egna erfarenhet med egna webbshoppar så har man i sitt produktutbud många saker som säljer väldigt bra och en hel del saker som inte säljer lika bra. (att göra 100% korrekta inköp är näst intill omöjligt, det tror jag vi alla som driver/drivit butik/e-handel vet) Anledningen är oftast inte att dessa svårsålda produkter är ”skit” utan snarare att produkten inte passar in/tilltalar ens egna målgrupp. För just dessa saker är Fyndiq en bra kanal då dessa exponeras för en mkt bredare målgrupp/konsumentgrupp.
Sen kanske den formuleringen inte var hell 100 i artikeln, men det är mkt info som oftast ska in i dessa sammanhang
/Dinesh
8 februari, 2011 kl. 18:09 #118771bloggusDeltagareVad jag menar att man kanske bör använda andra ord än ”svårsålda”. Klart att det är affärsidén, men för de som skall handla där kan det vara ett varningstecken för köparen. Jag tror man kan hitta andra uttryck, speciellt i media
8 februari, 2011 kl. 19:10 #118773HjalmarDeltagareHelt ärligt tror jag inte man skall bekymra sig allt för mycket över vad som skrivs i media. Gammelmedia är klart överreklamerat i sin räckvidd. Skulle vilja påstå att det som dyker upp på bloggar etc när man googlar på fyndiq är betydligt viktigare än vad som citeras på en tidningssite.
9 februari, 2011 kl. 01:25 #118787SkatanDeltagareJag fattar inte varför ni envisas med att så hårt rikta, intill begränsa er till E-handlare som målgrupp och stänger ute:
Lokala butiken som vill testa på att sälja sina produkter på nätet, Säsongbutiken som har 5000 brassestolar över i September.
Flödet är enklare API:er, logistik – men blir ett naturligt steg för den vanliga handlaren när han med er hjälp inser att internethandel is da shit.9 februari, 2011 kl. 04:17 #118792evomediaDeltagareGrattis=) hoppas det går som ni vill! hmm på DI var det inga muntra miner:P
9 februari, 2011 kl. 08:58 #118804DineshDeltagare@Skatan 15123 wrote:
Jag fattar inte varför ni envisas med att så hårt rikta, intill begränsa er till E-handlare som målgrupp och stänger ute:
Lokala butiken som vill testa på att sälja sina produkter på nätet, Säsongbutiken som har 5000 brassestolar över i September.
Flödet är enklare API:er, logistik – men blir ett naturligt steg för den vanliga handlaren när han med er hjälp inser att internethandel is da shit.Hej,
Inledningsvis i vår kommunikation för att berätta om Fyndiq valde vi att rikta in oss på e-handlare. Dels då idén till Fyndiq föddes ur ett behov att som e-handlare ha en kanal som Fyndiq, men framför allt för att Fyndiqflödet för en order följer e-handlarens egna, dvs. packa och skicka konsumentordrar, vilket fysiska butiker inte har på samma sätt.
Nästa steg för oss blir nu att i kommunikationen att även inkludera handlare (inte bara e-handlare), vilket vi redan börjat göra, men något vi måste bli ännu tydligare med. Vi har idag redan fysiska butiker som säljer via Fyndiq och ser ett ökat behov av vår tjänst även här. Vi utesluter absolut ingen men vi ska bli mycket tydligare i vår kommunikation att Fyndiq är en kanal för alla som har fin, fina fynd att sälja! (bara de inte är begagnade..)MVH
Dinesh -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.