Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Funderar på att byta plattform till butiken.
- Detta ämne har 29 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av pyhobby.
-
FörfattareInlägg
-
1 januari, 2011 kl. 12:24 #117562GregerADeltagare
Det verkar ju totalt sjukt. Ett så allvarligt fel måste de ju åtgärda omedelbart.
Kanske läge att slå en signal till deras VD. Du hittar hans mobilnummer i pressreleaserna, om inte annat.
1 januari, 2011 kl. 16:32 #117568pyhobbyDeltagareJa, det känns helt sjukt faktiskt. Kollade genom referensbutikerna igen och det är inte alla som drabbats, men det är i alla fall ett gäng till.
Vi kommer låta kunderna handla för de priser som står, det är ju lagom populärt att i efterhand smälla på 25% extra. Sen kommer Fortnox på en liten räkning på mellanskillnaden. De kommer givetvis inte betala den, men jävlas ska jag allt!
Tack för tipset angående VD, ska försöka ta kontakt nu.
3 januari, 2011 kl. 08:22 #117587smeagardenDeltagareVi har också drabbats…
Mailde supporten och fick till svar att det är bara att lägga upp nytt räkenskapsår under bokföring eller faktureringsmodulen. Jag har varken faktura eller bokföring via Fortnox så hur det ska gå till begriper jag inte. Förra årsskiftet behövdes ingen sådan handling.5 januari, 2011 kl. 00:51 #117635Henrik84DeltagareJag använder idag StartaEbutik som leverantör men går i tankarna på att byta då jag tycker det är lite klent.
Det jag undrar är om man måste lägga in alla produkter en efter en igen i den nya, eller om det finns något smidigare sätt?
Då jag idag har ca 2000 produkter och ca 1500 till som ska in kommer det ta evigheter.
Några tips?
/Henrik
5 januari, 2011 kl. 05:12 #117637ParvelitoDeltagareDe flesta shoplösningar har någon form av artikelimport via Excellista eller liknande, så kan du bara få ut ditt sortiment i en sådan, så brukar det inte vara några problem att importera det någon annanstans.
6 januari, 2011 kl. 12:25 #117683smalltownmedia.seDeltagare@Henrik84 13816 wrote:
Jag använder idag StartaEbutik som leverantör men går i tankarna på att byta då jag tycker det är lite klent.
Det jag undrar är om man måste lägga in alla produkter en efter en igen i den nya, eller om det finns något smidigare sätt?
Då jag idag har ca 2000 produkter och ca 1500 till som ska in kommer det ta evigheter.
Om du har StartaEbutiks Standard- eller Premium-lösning så ska det ingå ”Import/Exportverktyg för produkter (excel, csv m.m.)” enligt deras hemsida, så då ska det som Parvelito säger inte vara något problem att importera produkterna till en ny plattform. Kolla upp innan du bestämmer dig för en ny lösning att den stödjer eller har ett tillägg för produktimport via CSV-fil bara.
8 januari, 2011 kl. 10:34 #117732pyhobbyDeltagareNu blir jag knäpp på riktigt……
Vi startar vår ”nya” butik med Talex på måndag, så efterlängtat. In i det sista strular det med Fortnox. Just nu håller man på med en uppdatering för att komma till rätta med bland annat momsproblemen, detta är givetvis bra att man åtgärdar, ett år efter att man först märkte av det:(När uppdateringar har gjorts tidigare brukar det ligga en text i butikerna likt, ”Vi utför uppdateringsarbete, butiken beräknas vara åter i drift kl 08.00”
Denna gången kommer man inte till någon sida som berättar att arbete utförs. Det enda som hänt denna gången är att alla produkter är borta från butiken.
När jag försöker logga in i butiksadmin får jag följande meddelande:
”Uppgradering pågår.
Vi beräknar att programmen är igång igen Lördag 8 januari kl. 08.00.
Vi hoppas att ni har överseende med detta.”Nu har man överskridit tiden med 3,5h.
Jag vågar knappt tänka på hur dyr Fortnox billiga lösning egentligen blivit för oss, det ena felet efter det andra:(
8 januari, 2011 kl. 14:57 #117739pyhobbyDeltagareDå har det snart gått 8h sedan uppdateringen skulle varit klar. Fortfarande inte möjligt att sälja någonting eller nå admin för att lägga in ett meddelande till våra kunder.
Ni andra som använder Fortnox, kommer ni åt er admin?
8 januari, 2011 kl. 17:29 #117744smeagardenDeltagareNu visas varor i shopen men priserna är åt h*****e fel och sökfunktionen fungerar inte alls!
Kommer in i admin men det går långsamt.8 januari, 2011 kl. 19:35 #117747pyhobbyDeltagarehmm det ser ut som att priserna visas utan moms. Fick en beställning nyss och där var dock momsen med. Men det blev 0kr i frakt, det skulle vara 45kr.
Jag är otroligt glad över att slippa allt detta från måndag.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.