Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Funderar på att byta plattform till butiken.
- Detta ämne har 29 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av pyhobby.
-
FörfattareInlägg
-
7 december, 2010 kl. 11:18 #116923pyhobbyDeltagare
Vi låt tankarna på ett eventuellt byte stå åt sidan ett tag, men hastigt har vi i alla fall tagit beslutet att byta plattform.
Senaste tiden har vi haft problem med att kunder (nästan alla internationella samt vissa svenska) får ett felmeddelande i kassan och kan då inte fullfölja sina beställningar. En del har då valt att mejla sina beställningar, men hur många som hoppat av kan vi bara spekulera i.
Ett felmeddelande i kassan kan jag acceptera under en extremt kort period, max ett par dagar. Det är inom felmarginalen enligt mig, men nu har det pågått en månad och kommer inte vara löst förrän vid en uppdatering 7-8 januari.
E-handelsspårningen i Analytics verkar man inte ens försöka lösa längre:confused:
Just nu har vi ställt in siktet på Talex. Där vi kan köra båda våra butiker under samma kontrollpanel.
Jag tycker det är lite svårt att hitta kritik på Talex shoppar, finns en del här i forumet, men hade önskat mer:)
Är det någon här som har erfarenhet av Talex? Positivt som negativt är välkommet.
7 december, 2010 kl. 11:56 #116924smeagardenDeltagareHej, ny här på forumet.
Vi kör samma plattform som pyhobby och har drabbats av samma problem angående felmeddelande i kassan. Detta hände första gången redan i början av förra året och hur ofta det inträffat sedan dess kan vi bara spekulera i…. Framförde problemet till leverantören redan då men inget har hänt. I förra veckan lovade man vid telefonsamtal att det skulle vara klart men nu läser jag uppdatering den 7-8 januari och blir allt annat än glad.
Så även vi har bestämt oss för ett byte, dock inte nu utan i början av nästa år.7 december, 2010 kl. 14:28 #116926pyhobbyDeltagareDet är i alla fall beskedet jag fick (helgen 7-9:e jan mer exakt) Då gällde det en uppdatering som ska förhindra felmeddelande som uppkommer då det gäller utländska kunder.
7 december, 2010 kl. 19:02 #116938GregerADeltagareTalex är osCommerce, så du borde inte ha så svårt att hitta shoppar byggda på osC. Men Talex har nog gjort ett bra jobb med att bygga en konfiguration som passar för svenska förhållanden och fått det stabilt.
Det som är lite trist med osC är då att den börjar bli lite gammal, och frågan är hur det egentligen går med en ny version. Undrar om inte Magento, VirtueMart och Prestashop lockat till sig många av dem som tänkt sig att bygga vidare på osC.
7 december, 2010 kl. 19:26 #116940pyhobbyDeltagareJag har fått ett gott intryck av Talex i alla fall, så gott att jag hoppade på tåget:)
Talex hade dessutom ett erbjudande nu som passade oss riktigt bra.Visst, osC kanske inte är det senaste, men det är definitivt några steg framåt för oss som använt Fortnox.
Det ska bli intressant att jämföra de olika plattformarnas konvertering mm. Kanske inte blir någon stor skillnad, men det kommer i alla fall kännas tryggare för vår del.
8 december, 2010 kl. 09:02 #116954pyhobbyDeltagareIdag är jag mycket lycklig att jag valt bort Fortnox.
Jag skulle precis logga in och packa lite ordrar, men det fungerade inte. Följande meddelande kom upp ”Systemet är för närvarande nedstängt för ett planerat systemunderhåll och kommer att vara i drift igen senast klockan 00.30.”
Samma meddelande kom upp när jag försökte lägga en order i butiken.
Nu började det visserligen fungera några minuter efter mitt första test, men hur länge det varit nedstängt vet jag inte. Vi har i alla fall inte fått en enda order under morgonen.
Nu känns det riktigt bra att vi inom kort flyttar butikerna.
8 december, 2010 kl. 10:29 #116955peterbDeltagare@pyhobby 13026 wrote:
Jag har fått ett gott intryck av Talex i alla fall, så gott att jag hoppade på tåget:)
Talex hade dessutom ett erbjudande nu som passade oss riktigt bra.Visst, osC kanske inte är det senaste, men det är definitivt några steg framåt för oss som använt Fortnox.
Att ett system är (från grunden) baserat på OsC innebär inte att det är OsC, det är viktigt att komma ihåg. Talex Webshop är väldig ’up to date’ och ligger i framkant.
9 december, 2010 kl. 19:31 #117027jpetterssonDeltagareVi har haft talex sedan vår start 2009 och vi är mycket nöjda med dem. Framförallt har de en väldigt snabb support, vilket är positivt. Jag vet inte om vi direkt har något negativt att komma med. Å andra sidan har vi bara haft talex som leverantör och har, av uppenbara skäl, svårt att jämföra med andra leverantörer.
MVH
jpettersson28 december, 2010 kl. 15:56 #117488pyhobbyDeltagareJag måste bara återkoppla lite känner jag:)
Vår ena butik är ny flyttad till Talex och den andra är på gång. Jag är riktigt nöjd med hur saker och ting fungerar. Vi har fått snabb och bra hjälp från supporten då vi undrat någonting.
1 januari, 2011 kl. 11:40 #117561pyhobbyDeltagareNu har momsen försvunnit från alla priser/fakturor i vår butik som vi fortfarande har via Fortnox. Vad jag kan se är det likadant för de referensbutiker jag hittat via fortnox.se.
Bra start på det nya året.
Nu blir det till att jobba ännu hårdare med nya butiken så vi slipper denna skiten snarast.
Jag vet inte hur jag ska lösa det kortsiktigt. Det finns en funktion där vi kan justera priserna på alla varor samtidigt, så man skulle kunna öka alla priser med 25% för att få rätt utpris i alla fall. Men sist vi använde den funktionen blev det kaos, alla priserna blev helt uppåt väggarna fel, då fick vi manuellt ändra alla priserna igen.
Jämmer och elände:(
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.