Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Funderar på att byta plattform till butiken.
- Detta ämne har 29 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av pyhobby.
-
FörfattareInlägg
-
5 augusti, 2010 kl. 11:44 #94784pyhobbyDeltagare
Vi har haft vår webbutik från Fortnox under drygt 1 år. Hittils har vi varit ganska nöjda med hur saker och ting fungerat, men känner nu att vi nog skulle må bra av en annan lösning.
Jag har under en längre tid försökt få ehandelsspårningen att fungera i Analytics. Idag fick jag besked på att det är ett ”fel” i programmet som gör att detta inte fungerar. Jag saknar att kunna spåra hur våra reklamkampanjer fungerar. Man vill ju gärna inte pumpa ut en massa pengar som man inte har någon koll på.
Nu dyker det ju dock upp en massa frågor. Hur bär man sig åt på bästa sätt för att byta plattform? Är det egentligen en bra idée att byta plattform när man drivit en butik i över 1år?
Jag har kikat en del på Nordisk Ehandels lösningar, är det någon som har erfarenheter från dessa?
Vänligen/Peter
5 augusti, 2010 kl. 13:14 #113003SkatanDeltagareGoogle Analytics ehandelspårning baseras på Produktnamn, Pris och antal.
Så att ett fel skulle göra att man inte kan lösa det är skitsnack, ligg på lite extra. Galet grym funktion!5 augusti, 2010 kl. 15:08 #113004HjalmarDeltagareHeheh, ja det är bara bs till 100% från din leverantör. Att slå på den spårningen är ett par rader javascriptskod på din checkout-sida.
Antingen så är de inkompetenta eller vill inte ha dig som kund.
9 augusti, 2010 kl. 06:35 #113055pyhobbyDeltagareDet verkar som om det är ett allmänt ”fel” och inte något som bara drabbat oss. Det gör det hela än mer olustigt, då borde man ju verkligen se till att fixa till det illa kvickt ifall man vill ha kvar/få nya kunder.
Nu är det ju inte endast Ehandelsspårningen som gör att jag funderar på ett plattformsbyte. Jag tycker att traderakopplingen i Nordisk Ehandel verkar vara bra, dessutom saknar vi rabattkodsfunktion i dagsläget.
Dock finns det mycket som jag är riktigt nöjd med när det gäller Fortnox. Det är lite mycket ”barnsjukdomar” bara.
9 augusti, 2010 kl. 12:32 #113060SkatanDeltagareFel är fel ordval.
Outvecklat är mer korrekt.2 september, 2010 kl. 09:55 #113775pyhobbyDeltagareJag har försökt förklara för personer på Fortnox hur mycket vi saknar att kunna spåra försäljningar i analytics. Det verkar inte som det har hjälpt direkt.
Jag frågade igår om man jobbar med att lösa problemet och när jag kan förvänta mig att allting fungerar, jag fick följande svar:
”Vi klarar idag inte av kopplingen till Google Analytics på artikelnivå, detta kräver att vi bygger om vår kassamodul. Vi uppdaterar shopen löpande men denna punkt vågar jag inte sätta något datum på ännu.”
Jag har nu lagt tankarna på Nordisk E-handel helt åt sidan, det saknades flera för oss nödvändiga funktioner. Lösningar där man inte kan lägga in skrymmandeavgift går bort direkt.
Jämmer och elände:)
2 september, 2010 kl. 10:04 #113776Katrin LundgrenDeltagareJag tror du gör rätt, om du inte är nöjd med plattformen och leverantören heller inte verkar komma att utveckla den funktionalitet du vill ha så är nog lösningen att byta.
Jag ska ge dig samma råd som jag skrev i en annan tråd.
När du väljer lösning låt det ta tid för att det ska bli bra i slutänden
1) Sätt dig ner fundera och vilka behov du har nu och som du tror du får i framtiden
2) Fundera över vad det får kosta, och vad du är beredd att prioritera bort och inte om kostnaderna visar sig bli för höga
3) Därefter kikar man på lösningar, provar demobutiker och ev ber om offerter från de som är intressantaDet finns ingen annan är du själv som vet vilka behov just din butik har, för trots att leverantörerna försöker anpassa in det mesta i standardlösningar så är varje butik unik och varje e-handlares behov olika och det ska man nog vara medveten om.
2 september, 2010 kl. 15:25 #113785maltieDeltagare@Hjalmar 8599 wrote:
Heheh, ja det är bara bs till 100% från din leverantör. Att slå på den spårningen är ett par rader javascriptskod på din checkout-sida.
Antingen så är de inkompetenta eller vill inte ha dig som kund.
Ska det till rader på check out sidan dvs varukorgen? Eller tack för köp sidan?
2 september, 2010 kl. 15:58 #113789maltieDeltagare@Hjalmar 8599 wrote:
Heheh, ja det är bara bs till 100% från din leverantör. Att slå på den spårningen är ett par rader javascriptskod på din checkout-sida.
Antingen så är de inkompetenta eller vill inte ha dig som kund.
Hjalmar – menar du kassan eller tack för köpet sidan?
2 september, 2010 kl. 16:52 #113790HjalmarDeltagareTack-sidan brukar man ha spårningskoderna på.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.