Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Fullföljer ej kortbetalnig
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Rikard.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2011 kl. 20:21 #95513fridsallsDeltagare
Många under sista veckan väljer betalsättet kortbetalning men betalar tyvärr inte, vad det nu beror på! (kanske inte tänkt på att ha internetdossan tillgänglig)
Har ni många som väljer kort och inte betalar?
Måste kunden göra om ordern för att kunna välja kort igen eller har ni någon köpknapp vid ordern?P.S vi använder payson!
1 februari, 2011 kl. 20:58 #118523JoelDeltagareDet är väldigt vanligt hos oss med! Det kan bero på massor av olika anledningar och det hade så klart varit kul att intervjua kunder och fråga…
I januari var det ~ 10% av alla kortbetalningar som inte slutfördes. När kunden misslyckas skickar vi tillbaka den till kassan igen med alla uppgifter förifyllda förutom betalsätt och många ggr väljer kunden då ett annat betalsätt… men några tappar man också.
Jag skyller på bankernas krångliga rutiner, 3d-secure och kunder som inte kan skriva rätt kortsiffror. Men vad vet jag egentligen :rolleyes:
Kanske man skulle ta och skicka ett mail och fråga några av dessa om vad som gick fel!
1 februari, 2011 kl. 21:23 #118525fridsallsDeltagareAntar det är vanligt, vi makulerar automatiskt ordern om de ej hört av sig inom 5dgr.
Vi har testat och maila kunder ett par ggr men många gånger svarar de tyvärr ej.
Payson har tyvärr ej så man kan gå tillbaka vad vi kan se, men vore kanon om de hade en tillbaka knapp!
1 februari, 2011 kl. 23:40 #118530RikardDeltagareJag försöker maila kunder där ordern inte gått igenom vid kort eller direktbanksbetalning. Erbjuder då ofta betalning mot faktura och det nappar många på om jag hinner maila inom inte allt för lång tid från ordertillfället. Absolut lönsamt att lägga tid på det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.