Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Fruugo
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av Katrin Lundgren.
-
FörfattareInlägg
-
16 juni, 2009 kl. 17:30 #93927Katrin LundgrenDeltagare
Såg i en annan tråd att det undrades lite om Fruugo efter Kreditors e-handelstrender. Jag tänkte delge er mina erfarenheter eftersom Swecat är en av de butiker Fruugo varit i kontakt med för att få med i konceptet.
Som Fruugo säger själva är de ett slags europeiskt amazon.
Jag ser det helt och hållet som ett slags galleria där flera e-handlare kan sälja sina produkter via samma kanal till många olika länder. På så sätt slipper man krånglet med valutor och språk. Från början har man koncentrerat sig på Nederländerna, Finland och Sverige, men tanken är att man ska finnas i hela Europa till hösten.E-handlarna får lägga in sina produkter på Fruugo, och sedan betalar du som e-handlare provision på det som sålts. Provisionen är en förhandlingsfråga.
Tanken är att Fruugo ska översätta produkttexter också i sinom tid, men man gör det inte ännu, vilket skapade en hel del problem för min del, eftersom jag inte riktigt räknat med att översätta alla produkter själv.
Jag kommer dock antagligen att översätta till Engelska och köra svenska och engelska, det borde de flesta kunna hantera.Jag har också fått lämna in fraktavgifter till Fruugo för olika sorters frakt av varorna, och i dag fått papper för att kunna påbörja integrationen.
Den ser hyfsat enkel ut så snart kommer vi att kunna erbjuda en Fruugointegration i våra butiker, och Swecat kommer att synas på Fruugo.Jag kan tycka att hela processen varit ganska seg och det har tagit lång tid att få all information, men förhoppningsvis löser det sig när vi väl är igång.
Sedan hur försäljnignen går via dem, är en annan sak, det får framtiden utvisa.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.