Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › fri frakt vs fri retur
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 1 månad sedan av Stefan72.
-
FörfattareInlägg
-
19 september, 2017 kl. 08:25 #104294MilalaandDeltagare
Hej!
Sitter här och klurar på hur viktigt det egentligen är med fri frakt vs fri retur./Maria
http://www.milasilver.se19 september, 2017 kl. 09:58 #184084Jimmy OstromDeltagareVill du inte A/B testa innan som givetvis är det bästa så skulle jag bakat in frakten i priset, höj priset 40-50 kronor på produkterna och erbjud fri frakt och retur.
@Milalaand 90488 wrote:
Hej!
Sitter här och klurar på hur viktigt det egentligen är med fri frakt. Om man hellre vill ha fri retur. Givetvis vill man ha både fri retur och fri frakt men i mitt fall är detta inte möjligt.Jag driver en nätbutik med smycken och snittordern ligger på ca 800 kr.
Har sedan starten erbjudit fri frakt men inte fri retur. Jag funderar nu på att lägga på en fraktavgift på 39-49 kr och skicka med en förbetald returblankett (rek brev.) På så sätt slipper kunderna oroa sig för att returerna inte ska komma fram. Svinn (från Postnords sida) minskar förhoppningsvis. De flesta av mina kunder returnerar idag som vanligt brev.Just smycken vill man ju gärna prova, framförallt ringar som är min mest sålda produktkategori. Känns dock lite läskigt att ta bort den fria frakten som jag alltid har haft.
Vad är er uppfattning?/Maria
http://www.milasilver.se19 september, 2017 kl. 12:07 #184085Stefan72DeltagareDet är nog en grundregel man ska ha att enbart sköta returer med egen frakt. Innan de överhuvudtaget kan returnera så ska kontakt vara tagen och så skickar man retursedel. Annars vet man aldrig hur det slutar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.