Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Fri frakt
- Detta ämne har 15 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av Mimikryp.
-
FörfattareInlägg
-
3 maj, 2012 kl. 07:15 #144320ParvelitoDeltagare
@Per Nilsson 43386 wrote:
Det rättfärdigar väl inte deras konstiga prissättning?
Det du skriver betyder i princip att bara för att ett bolag tjänar bra med pengar så är det helt legitimt att bete sig som ett svin.
I mina ögon är det fan rent och skärt lurendrejeri att ha dolda och semi-dolda kostnader. Jag är säker på att om alla kunder var medvetna om deras extra avgifter så skulle de inte alls tjäna så mycket pengar.
Folk accepterar den, precis som de accepterar t.ex. fakturaavgifter och postförskottsavgifter. Det är inte att bete sig som ett svin, och inte lurendrejeri. Uppenbarligen fungerar deras modell, omsättningen ökade med 20% mellan 2008 – 2010, oavsett vad folk skrivit på omdömessajter.
3 maj, 2012 kl. 07:21 #144322Per NilssonDeltagare@Parvelito 43390 wrote:
Folk accepterar den, precis som de accepterar t.ex. fakturaavgifter och postförskottsavgifter. Det är inte att bete sig som ett svin, och inte lurendrejeri. Uppenbarligen fungerar deras modell, omsättningen ökade med 20% mellan 2008 – 2010, oavsett vad folk skrivit på omdömessajter.
Ett sådant här företags kundstock utgörs oftast av den äldre generationen. Alla läser inte omdömen.
Det är faktiskt inte särskilt juste att ha en extra avgift, oavsett vad man kallar den för. Nu tycker jag ju inte att det här företaget är svinigt, utan det var mer allmänt som jag menade.
3 maj, 2012 kl. 07:46 #144328Anton ADeltagare@Per Nilsson 43392 wrote:
Ett sådant här företags kundstock utgörs oftast av den äldre generationen. Alla läser inte omdömen.
Det är faktiskt inte särskilt juste att ha en extra avgift, oavsett vad man kallar den för. Nu tycker jag ju inte att det här företaget är svinigt, utan det var mer allmänt som jag menade.
Jag håller med dig att det är oetiskt att köra på så sätt.
Tycker att det är extremt dålig stil, nästan så att det är falsk marknadsföring.
Lite som Jetshop och deras ockerpriserDet skulle vara intressant att veta hur många kunder de förlorat på att ha en expeditionsavgift. Om jag själv såg en sådan skulle jag direkt lämna butiken; och det tror jag inte att jag är ensam om.
3 maj, 2012 kl. 09:57 #144336KockenDeltagareMånga butiker har satt det i system och många kunder verkar acceptera det tyvärr.
Såg i går en ”konkurrent” Som skrev fri frakt i sin Googleannons och när man kommer till butiken står det skyltat stort ”Fri frakt” med finstilt över 500 kronor.
Alla produkter i den kategorin kostade under 500 kronor så det var 99 kronor i frakt/expeditionsavgift.3 maj, 2012 kl. 10:17 #144339Jimmy OstromDeltagareJa det är riktigt fullt tycker jag….
@Kocken 43412 wrote:
Många butiker har satt det i system och många kunder verkar acceptera det tyvärr.
Såg i går en ”konkurrent” Som skrev fri frakt i sin Googleannons och när man kommer till butiken står det skyltat stort ”Fri frakt” med finstilt över 500 kronor.
Alla produkter i den kategorin kostade under 500 kronor så det var 99 kronor i frakt/expeditionsavgift.3 maj, 2012 kl. 10:55 #144344MimikrypDeltagare@Kocken 43412 wrote:
Många butiker har satt det i system och många kunder verkar acceptera det tyvärr.
Såg i går en ”konkurrent” Som skrev fri frakt i sin Googleannons och när man kommer till butiken står det skyltat stort ”Fri frakt” med finstilt över 500 kronor.
Alla produkter i den kategorin kostade under 500 kronor så det var 99 kronor i frakt/expeditionsavgift.Meh! Fyyy!:mad:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.