Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Försvunnet varubrev
- Detta ämne har 22 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Tian.
-
FörfattareInlägg
-
4 november, 2011 kl. 10:25 #129771danielanderssonDeltagare
@Tian 27339 wrote:
Viktigt att göra reklamationer på posten.se för alla ”fel” de gör.
Annars tror de ju att de gör ett bra jobb.
Även om man inte kan få ersättning för annat än rekommenderade försändelser kan man ju göra en reklamation om ”vykortet” inte kommer fram.Hade vi fått betalt för det så hade vi gjort det, men det skulle ta alldeles för mycket tid att rapportera in alla felen de gör.
Vi snackar med vår säljare och anser att det är hans uppgift att föra informationen vidare.
4 november, 2011 kl. 13:33 #129788Elin-BioLivsDeltagareEtt alternativ i framtiden kan ju vara att använda Postens nya Skicka Lätt, som i alla fall är spårbart och hyfsat prisvärt.
Brevet kan ju fortfarande dyka upp! Jag har inte lång och stor erfarenhet av varubrev, men jag kan i alla fall säga att det där med leverans nästa dag, som utlovas, har jag inte upplevt! Det har tagit en vecka eller mer. Fattar inte hur de kan utlova leverans nästa dag?! Klarar dom någonsin att hålla det löftet??!
4 november, 2011 kl. 13:48 #129789TianDeltagarelunarmys;
Jag tänker ”att få betalt för det” är väl jämnställt med att hjälpa till att se till att de sköter sig bättre i framtiden.”Att tala om” tror jag inte särskilt mycket på, bättre med faktiska/ registrerade reklamationer.
Som anställd ( jag tänker din post.kontakt, säljaren.. ) kanske man lätt glömmer bort att föra klagomålen vidare, och vips – tycker posten att de sköter sig alldeles utmärkt och fortsätter i gamla banor istället för att tvingas utreda och förbättra sig.
Men, nåja, jag skall inte strida för min åsikt mer.
Jag vet ju inte heller vart reklamationerna man gör på postens hemsida tar vägen.
Kanske far de raka vägen genom det svarta hålet i cyberrymden?
;o) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.